Wrzesień rozpoczyna nam tegoroczny sezon targowo – eventowo – konferencyjny, który w tym roku będzie obfitował w liczne, ciekawe wydarzenia. Już w przyszłym tygodniu, w dniach 18-19 września 2015 r., w Akademii Finansów i Biznesu VISTULA w Warszawie, odbędzie się I edycja konferencji Nauczanie Poprzez Granie. Organizatorzy za cel obrali sobie promowanie edukacyjnego wymiaru gier oraz edukowanie za pomocą nowych technologii.
Konferencja Nauczanie Poprzez Granie to inicjatywa, która zrodziła się na przekór popularnie powtarzanym hasłom dotyczącym tego, że gry komputerowe ogłupiają, są stratą czasu i przeszkadzają w nauce. Zgodnie z nazwą konferencji autorzy chcą przedstawić edukacyjny wymiar gier komputerowych, poruszyć kwestię możliwości, które oferują, a także pokazać, że gracze często lepiej radzą sobie z rozwiązywaniem problemów, niż ich niegrający rówieśnicy.
Całość imprezy poprowadzi znana polska dziennikarka TOK FM – Aleksandra Pezda oraz Justyna Suchecka z Gazety Wyborczej. Konferencja skierowana zarówno do uczniów, studentów, nauczycieli, jak i wszystkich osób chętnych przekonać się czy możliwe jest przeprowadzić Nauczanie Poprzez Granie?
W programie eventu znajdą się:
- pokazy najnowszych technologii – Oculus Rift, Cave3D
- liczne warsztaty podejmujące tematykę wykorzystania gier w edukacji
- prezentacja możliwości drukarek 3D
- warsztaty z tworzenia gier komputerowych i konkurs testowania gier
- spotkania z gośćmi specjalnymi – Remikiem Maciaszkiem (RockAlone2k), Colin-em Rose oraz Pawłam Tkaczykiem – autorem bestselleru Grywalizacja
- game jam – hackathon z nagrodami, w trakcie którego chętni będą konkurować tworząc jak najatrakcyjniejszą grę na przestrzeni 24 godzin
- turniej Ebattle – turniej League of Legends z nagrodami
- i wiele innych, jak chociażby: nauczanie przedsiębiorczości poprzez gry symulacyjne, gry miejskie ze smartfonem, walki robotów w cyberprzestrzeni, Lego Engineering czy warsztat „Zaprogramuj własną grę w godzinę„.
Szczególnie warto zwrócić uwagę na coraz popularniejsze zjawisko grywalizacji, polegającej na wykorzystywaniu mechanizmów znanych z gier w edukacji, pracy, do motywowania najbliższych, czy też samych siebie. Gry bowiem dają błyskawiczną informację zwrotną, pozwalają czerpać pełną satysfakcję zarówno ze współpracy, jak i zdrowej rywalizacji, a także umożliwiają stałe śledzenie poczynionych postępów. Rozwiązania grywalizacyjne przynoszą wymierne rezultaty i warto wiedzieć, jak je wdrażać – również w edukacji.
Oprócz Justyny Sucheckiej z Gazety Wyborczej oraz Aleksandry Pezdy z TokFM na konferencji obecnych będzie również szereg innych gości specjalnych. Remigiusz Maciaszek, znany również jako RockAlone2k opowie o życiu osoby, która utrzymuje się z filmów wstawionych na platformę YouTube, podobnie młody Karol Gązwa (Blowek), który przybliży kulisy tworzenia swoich materiałów video i opowie o sukcesie, który rozpoczął się od grania w grę Minecraft. Radosław Smiglin ze strony testerzy.pl poruszy kwestię testowania aplikacji, a jednym z najmocniejszych punktów konferencji jest obecność Pawła Tkaczyka, autora bestselleru „Grywalizacja”. Pojawią się również liczni goście z fundacji Nowoczesna Polska, z Centrum Edukacji Obywatelskiej, strony Superbelfrzy RP, czy inni specjaliści związani z branżami IT, gier, czy nauczania.
Na evencie nie zabraknie również drukarek 3D, które zapewnimy my – CD3D. Tradycyjnie pojawimy się z drukarkami 3D różnych firm, które będą na żywo drukować modele z różnych ciekawych materiałów, jak również szereg ciekawych wydruków, wykonanych w różnych technologiach. Na event szykujemy pierwszy, przedpremierowy pokaz pewnego wydruku, o którym już wkrótce będzie okazja napisać więcej słów…
Wejście na event jest płatne, ale… nie dla czytelników CD3D! Jak odebrać darmowe wejściówki na NPG? Na stronie nauczaniepoprzezgranie.evenea.pl można zamówić bilet grupowy wpisując hasło: „cd3d„. Ponadto, nauczyciele i indywidualne osoby mogą rezerwować miejsca wysyłając maila na [email protected] podając w temacie NPG4FREE oraz w treści imiona i nazwiska uczestników.