Podczas tegorocznych targów Formnext 2022, producent przemysłowych drukarek 3D do metalu – Eplus3D, zaprezentował wysokowydajną i skalowalną maszynę AM EP-M260 do metalu. EP-M260 wykorzystuje zaawansowaną technologię łączenia metali w proszku (MPBF), która sprawdza się w produkcji części średniej wielkości oraz produkcji małoseryjnej i może być stosowana w przemyśle motoryzacyjnym, lotniczym, maszynowym i energetycznym, naftowym i gazownictwie. Na targach zaprezentowano również szereg części metalowych produkowanych przez Eplus3D dla przemysłu lotniczego, motoryzacyjnego, narzędziowego, medycznego i energetycznego, naftowo-gazowego.
Najwyższa z prezentowanych części została wydrukowana przez nowo wprowadzoną na rynek 9-laserową maszynę Eplus3D EP-M1250. Była to komora rakietowa wydrukowana z materiału IN718 (Inconel), o wymiarach 630 x 630 x 1100 mm i stosowana w przemyśle lotniczym.
Wykorzystując technologię MPBF (Metal Powder Bed Fusion), EP-M1250 wykorzystuje komorę roboczą o rozmiarach 1258 x 1258 x 1350 mm i systemy 9-laserowe, w celu zapewnienia wysokiej wydajności produkcji. Precyzyjne pozycjonowanie i innowacyjna technologia kontroli łączenia obszarów zapewnia jednolitość i stabilność podczas całej fazy druku 3D.
Eplus3D koncentruje się na badaniach i rozwoju multi-laserowych i wielkoformatowych laserowych drukarek 3D do fuzji metali ze złożem proszkowym do wysokowydajnej produkcji, co znacznie zwiększy potencjał rozwoju wielometrowych części metalowych i pozwoli osiągnąć szczytową produktywność dla przemysłu lotniczego i kosmicznego, przemysł motoryzacyjny, energetyczny, naftowy i gazowy.
Inne nowości w ofercie firmy to:
- EP-M450H – drukarka 3D zapewniająca produkcję addytywną części o wysokości ponad 1 metra, dzięki komorze roboczej o wymiarach 456 x 456 x 1080 mm
- EP-M650 Quad Laser – maszyna wyposażona w obszar roboczy o wymiarach 655 x 655 x 800 mm i cztery systemy laserowe. System może pracować z różnymi proszkami metali, jak stopy tytanu, aluminium i niklu, stal matrycowa, stal nierdzewna, stopy chromowo-kobaltowe i inne materiały. Nadaje się do bezpośredniej produkcji wielkogabarytowych, precyzyjnych i wydajnych części w przemyśle lotniczym, lotniczym, motoryzacyjnym oraz energetycznym, naftowym i gazowym.
Źródło: materiały prasowe Eplus3D