Ferrari to kolejny producent z branży automotive, który zdecydował się na wsparcie pracowników szpitali oraz pacjentów, drukując 3D przejściówki do masek snorkeling’owych, według projektu firmy Isinnova.
Wcześniej informowaliśmy, że Lamborghini, włoski producent luksusowych samochodów udostępnił zasoby sprzętowe swojego działu badań i rozwoju, aby tworzyć płaca testowe, będące niezbędne w procesie testowania i walidacji respiratorów. W projekt druku 3D środków ochrony osobistej dla Politechniki Czeskiej zaangażowała się również Škoda Auto, oferując własne moce przerobowe, które pozwalają na wytwarzanie addytywne masek ochronnych
Od czwartku, 16 kwietnia br., w Ferrari trwa produkcja przejściówek z materiałów termoplastycznych, drukowanych 3D w kompleksie produkcyjnym zlokalizowanym w Maranell. Według założeń, wyprodukowanych zostanie kilkaset sztuk sprzętu, który będzie używany we włoskich szpitalach zarówno przez pracowników sektora ochrony zdrowia jak i pacjentów.
Projekt stworzony przez specjalistów firmy Isinnova cieszy się coraz większą popularnością, a elementy, które pozwalają na przekształcenie sprzętu do nurkowania w maskę ochronną lub nieinwazyjny respirator drukowane są w różnych zakątkach świata. Przypomnijmy -pomysłodawcą projektu jest lekarz szpitala Gardone Valtrompia, dr Renato Favero, który skontaktował się z Isinnova, twierdząc, że maska do nurkowania może być rozwiązaniem problemu niedoboru masek do prowadzenia terapii tlenowej. Wtedy pojawił się pomysł, aby konstrukcja urządzenia oparta była o popularny rodzaj maski do nurkowania, dostępnej w sieci sklepów sportowych Decathlon. Niezbędne okazało się wydrukowanie prostego komponentu, który pozwolił na połączenie maski z korpusem respiratora. Nowa część została nazwana zaworem Charlotte.
Wcześniej, Ferrari zawarło współpracę z Siare Engineering, jedynym włoskim producentem respiratorów płucnych i dostarczało potrzebne części do budowy wentylatorów, takie jak monitory i komponenty elektryczne. W ramach rozpoczętego projektu producent luksusowych samochodów wszedł w kooperację z Novamacut (dostawcą rozwiązań HP) oraz Solid Energy (dystrybutorem Stratays), którzy dopowiadają m.in. za dystrybucję drukowanych 3D elementów.
Firma powierzyła prace optymalizacyjne nad modelem przedstawicielom firmy Mares, zajmującej się produkcją sprzętu do nurkowania, aby stworzyć jak najszybszy w produkcji model przy zachowaniu wysokiej jakości.
Ferrari wstrzymało standardowe prace w swoich dwóch fabrykach do 3 maja, kiedy to we Włoszech ma rozpocząć się znoszenie ogólnokrajowych obostrzeń, dotyczących pracy fabryk i dużych ośrodków produkcyjnych. Dzisiaj poinformowano o inicjatywie podjętej przez firmę, w ramach której pracownicy mogą dobrowolnie przejść test na obecność wirusa SARS-CoV-2, aby zdrowe osoby mogły jak najszybciej wrócić do pracy.
Ferrari potwierdziło, że 500 z 4000 pracowników we włoskich fabrykach w Maranello i Modenie przeszło już testy, jednak firma chce osiągnąć wydajność na poziomie 800 testów dziennie. Ich celem jest jak najszybsze wznowienie produkcji przy jednoczesnym zapewnieniu bezpiecznego środowiska pracy.
Źródło: reuters.com