Firehawk Aerospace testuje silniki klasy Javelin i Stinger

Ostatnio wspomnieliśmy o projekcie Firehawk Aerospace, dotyczącym rozwoju Druk 3D do rakiet dalekiego zasięgu. A teraz z powodzeniem zrealizował kolejny ważny krok. Firma, będąca liderem w dziedzinie zaawansowanych systemów energetycznych i napędowych, ogłosiła udane testy w locie silników rakietowych na paliwo stałe klasy Javelin i Stinger. Udało się to przy wykorzystaniu paliwago wydrukowane w technologii 3D. Te testy nie są niczym przypadkowym. Stanowią finalizację kontraktu Phase III SBIR z Army Applications Laboratory (AAL), co obejmowało także wcześniejszy test hybrydowego silnika rakietowego.

Ponadto, to osiągnięcie potwierdza zdolność Firehawk Aerospace do dostarczania bezpiecznej i ekonomicznej alternatywy dla konwencjonalnych silników rakiet taktycznych. Mogą one być produkowane seryjnie i to w przyspieszonym tempie. Co więcej, podejście firmy do addytywnego wytwarzania stałego materiału pędnego jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie Armii USA.

Źródło: https://firehawkaerospace.com/firehawk-aerospace-achieves-critical-u-s-army-milestone-with-successful-flight-tests-of-javelin-and-stinger-class-solid-rocket-motors/

Uzbrojenia nowej generacji

Warto podkreślić, że technologia druku 3D materiałów pędnych, którą już przedstawiliśmy, otwiera zupełnie nowe możliwości w produkcji amunicji. Druk 3D materiałów pędnych jest zatem rozwiązaniem, które odpowiada na rosnące potrzeby Armii. Ma to duże znaczenie w kontekście zwiększania produkcji pocisków. Dzięki temu możliwe jest dostarczenie rozwiązań napędowych na miarę XXI wieku.

W rzeczywistości innowacyjne możliwości Firehawk w zakresie produkcji i inżynierii wewnętrznej pozwalają na szybkie reagowanie i oferowanie najnowocześniejszych rozwiązań, spełniających obecne i przyszłe potrzeby misji. Wcześniej firma informowała o udanym, inauguracyjnym teście w locie analogu klasy Guided Multiple Launch Rocket System (GMLRS), czyli hybrydowego systemu rakietowego z silnikiem drukowanym w 3D. Te pozytywne wyniki dowodzą, że Firehawk może zapewnić dostosowane parametry w różnych typach napędów. To pozwala na obsługę klientów w całym sektorze obronnym.

Javelin i Stinger z addytywną produkcją

Analogiczne systemy Firehawk Analog dla pocisków klasy Javelin i Stinger, z wydrukowanym w 3D paliwem, mają kluczowe znaczenie. Ostatecznie, udane testy pokazują, że technologia druku 3D materiałów pędnych może być stosowana jako bezpośredni zamiennik dla istniejących silników rakietowych na paliwo stałe (SRM) używanych w uzbrojeniu Departamentu Obrony (DoD).

Technologia ta nie tylko przyspiesza łańcuch dostaw. Skraca również czas produkcji z lat do zaledwie tygodni (a nawet godzin w przypadku samego paliwa!). Oprócz tego oferuje większą elastyczność w projektowaniu silników rakietowych. W rezultacie można dostosować właściwości balistyczne spalania oraz uzyskać silniki z możliwością regulacji ciągu (w przypadku hybryd), co jest ogromną zaletą.

Wszystko to zbiega się z globalnym trendem, gdzie druk 3D jest coraz częściej wykorzystywany w przemyśle obronnym. Nie tylko do produkcji części zamiennych, ale również prototypów, a teraz także zaawansowanych materiałów energetycznych.

Źródło: https://firehawkaerospace.com/firehawk-aerospace-achieves-critical-u-s-army-milestone-with-successful-flight-tests-of-javelin-and-stinger-class-solid-rocket-motors/

Przewijanie do góry