Formlabs ogłosił nawiązanie współpracy z jednym z największych producentów zabawek na świecie – Hasbro. W ramach inicjatywy, firmy będą wprowadzić na rynek najnowszą innowację producenta – Hasbro Selfie Series. Nowa platforma personalizacji wykorzystuje technologię fotopolimerowego druku 3Ddo tworzenia 15-centymetrowych figurek kolekcjonerskich, z ich wizerunkiem. Projekt ma wystartować jesienią bieżącego roku i na ten moment będzie dostępny wyłącznie dla klientów z USA. Koszt produkcji figurki to ok. 60 dolarów.
Proces personalizacji i produkcji figurek jest prosty – najpierw należy pobrać aplikację mobilną Hasbro Pulse dostępną na Androida i iOS i zalogować się na swoje konto w Hasbro Selfie Series. Następnie z poziomu aplikacji skanuje się twarz i dostosowuje charakter i fryzurę. Po zatwierdzeniu, figurka jest zlecana do produkcji i wysyłana pod wskazany adres. Początkowo w ofercie Hasbro Selfie Series będą dostępne do personalizacji postacie z uniwersum G.I. JOE, Ghostbusters i Power Rangers.
Współpraca pomiędzy firmami sięga 2014 roku, kiedy Hasbro zaczęło używać drukarek 3D Formlabs do szybkiego prototypowania figurek. Teraz partnerstwo ewoluowało do produkcji produktów końcowych, umożliwiając fanom tworzenie spersonalizowanych figurek opartych na klasycznych lub obecnych postaciach z popularnych filmów, seriali telewizyjnych i komiksów.
Aby przenieść ideę Hasbro Selfie Series od koncepcji do rzeczywistości, Hasbro wykorzystało ponad 30 drukarek Form 3, nową żywicę opracowaną przez Formlabs oraz specjalnie zaprojektowany cyfrowy przepływ pracy. Formlabs dostosował również swoje oprogramowanie PreForm i Dashboard specjalnie dla Hasbro, aby dalej integrować API Formlabs z innymi funkcjami produkcyjnymi producenta.
Źródło: www.formlabs.com
Zdjęcia: materiały prasowe Formlabs