Wyobrażasz sobie używanie świateł samochodowych, o których obsłudze wręcz nie musisz pamiętać? Hella, firma z wieloletnim doświadczeniem z zakresu automotive podjęła współpracę z niemieckim producentem samochodów Daimler AG, opracowując nowoczesną technologię produkcji wielofunkcyjnych reflektorów.
Nowa generacja oświetlenia „High Beam Assistant Plus„, oferowana w najnowszych modelach Mercedesów klasy E, według producentów jest idealnym kompromisem pomiędzy wysoką precyzją a optymalnym oświetleniem drogi w czasie jazdy. Jest drugą odsłoną systemu wykorzystywanego w samochodach marki Mercedes, MULTIBEAM LED.
W praktyce, oświetlenie samochodowe „High Beam Assistant Plus” z adaptacyjnym systemem świateł drogowych jest jednoznaczne z wysoką widocznością, zapewnianą przez dalekie oświetlenie całej połaci jezdni i pobocza, ograniczając do minimum obszar martwej strefy. Jednocześnie, czujniki, w które wyposażony jest samochód, automatycznie dopasowują moc i ilość świateł LED-owych w zależności od warunków drogowych oraz ewentualnej obecności innych uczestników ruchu drogowego. Wpływa to znacząco na bezpieczeństwo jazdy zarówno kierowców jak i pozostałych użytkowników drogi.
Każdy reflektor wyposażony jest w 84 diod LED (wcześniejsza wersja przewidywała 36 diod, z czego 24 ruchome) sterowanych autonomicznie, przez co mogą dostosować się do aktualnych warunków panujących na drodze, poprzez ściemnianie lub wygaszanie poszczególnych diod. Kamera umieszczona na przedniej szybie pojazdu rejestruje impulsy z otoczenia i przekazuje je do sterowników, które szacują optymalny sposób oświetlania nawierzchni 100 razy w ciągu sekundy (np. w czasie deszczu czy gęstej mgły).
System stosowany w nowych Mercedesach klasy E eliminuje również jeden z problemów, uprzykrzających jazdę kierowców, zapobiegając oślepianiu innych użytkowników drogi , tak jak ma to miejsce w przypadku standardowych świateł drogowych. Kiedy sensory wykryją nadjeżdżający z naprzeciwka pojazd lub obiekt w obrębie jezdni (np. znak drogowy) niektóre światła LED są automatycznie wygaszane, w taki sposób aby zapewnić maksymalną widoczność połączoną z najwyższym standardem bezpieczeństwa.
Koncern Daimler-Benz, właściciel marki Mercedes, od lat jest beneficjentem technologii przyrostowych. Wcześniej druk 3D był wykorzystywany jedynie w procesach szybkiego prototypownia – obecnie Daimler skupia się na optymalizowaniu procesów personalizacji pojazdów wielkogabarytowych (autobusów i ciężarówek).
Źródło: develop3d.com