IKEA i UNYQ przedstawia nową linię drukowanych 3D akcesoriów dla graczy

Jakiś czas temu IKEA przedstawiła koncept produkcji mebli kuchennych, gdzie jako surowiec wykorzystywane są przetworzone, plastikowe butelki. Teraz szwedzka sieciówka meblowa udowadnia, że stara się nadążyć za najnowszymi technologiami, przedstawiając nową serię drukowanych 3D produktów dedykowanych graczom. Co więcej, drukowanych 3D w technologii CLIP, uznawanej za jedną z najbardziej innowacyjnych metod wytwarzania przyrostowego.

IKEA połączyła siły z UNYQ, amerykańskim start-up’em zajmującym się produkcją spersonalizowanych rozwiązań protetycznych. Razem zajęli się projektowaniem i tworzeniem drukowanych 3D akcesoriów dla graczy, dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb i preferencji. Jak mówi Eythor Bender, CEO UNYQ, grupa graczy była dotychczas traktowana marginalnie – teraz przedstawiciele firmy swoimi drukowanymi 3D produktami chcą odpowiedzieć na ich indywidualne potrzeby.

W trosce o zdrowie graczy specjaliści z obu firm skupili się na ograniczeniu obciążenia fizycznego nadgarstków i kręgosłupa, będącego konsekwencją spędzania długich godzin w jednakowej, siedzącej pozycji. W swojej pracy posłużyli się wiedzą od Area Academy, szwedzkiej firmy, która zgłębia zagadnienia z dziedziny e-sportu, a także od przedstawicieli firmy Carbon, która jest autorem rewolucyjnej technologii CLIP.

Linia produktów UPPKOPPLA (co po szwedzku oznacza „online”) obejmuje trzy akcesoria:

  • biometryczną podpórkę nadgarstka, która utrzymuje prawidłową wysokość nadgarstka gracza względem klawiatury, zmniejszając obciążenie ścięgien,
  • elastyczne nakładki na klawisze komputera,
  • elastyczną osłonę na kabel myszy, zapobiegającą plątaniu się.

Nie jest to pierwszy projekt, który IKEA i UNYQ realizują wspólnie. Wcześniej, pracowali nad stworzeniem ergonomicznego krzesła, również dekowanego dla środowiska graczy – do jego opracowania wykorzystali technologia skanowania oraz druku 3D. CEO UNYQ podkreśił zalety włączenia technologii druku 3D w cykl produkcyjny ich produktów – wśród nich wymienia m.in. możliwość wykonywania niewielkich ilości niestandardowych produktów, dostosowanych do oczekiwań klientów. Obecnie, efekty wspólnej pracy obu firm skierowane są do branży gameing’owej, jednak ich przedstawiciele zgodnie przyznają, że planują rozszerzenie współpracy w dalszych latach.

Zamówienie produktów z linii UPPKOPPLA możliwe będzie poprzez aplikację mobilną, oferującą funkcję fotogrametrii, co pozwoli na spersonalizowanie akcesoriów. Sprzedaż produktów planowana jest na rok 2020.

Źródło: 3dprintingindustry.com

Scroll to Top