Zaledwie cztery miesiące trwała kariera Jenny Lawton na stanowisku CEO MakerBota – najbardziej rozpoznawalnej firmy produkującej niskobudżetowe drukarki 3D na świecie. Lawton, która zastąpiła na tym stanowisku słynnego Bre Pettisa, przechodzi do firmy-matki – Stratasysa, a jej miejsce zajmie dotychczasowy generalny manager Stratasys Asia Pacific Japan – Jonathan Jaglom. Tym samym, z MakerBota odchodzi ostatnia osoba zajmująca kierownicze stanowisko przed przejęciem go przez Stratasysa w maju 2013 roku. Czym się będzie teraz zajmować Lawton? Wszystko wskazuje na to, że tym samym co Bre Pettis, o którym pamięć powoli zanika – niczym istotnym. Do jej nowych obowiązków będzie należeć m.in. „skupianie się na uciążliwych aspektach druku 3D oraz roli kobiet w tej technologii„… Wygląda na to, że Stratasys właśnie skończył robić porządki w MakerBocie.
Jonathan Jaglom rozpoczął swoją karierę w strukturach firmy jeszcze w 2005 roku, od pracy w Objecie, który od 2012 roku jest częścią Stratasysa. Najpierw pełnił obowiązki dyrektora regionu na Europę Wschodnią, później business managera w dziale obsługi klienta, a następnie wiceprezesa oddziału Sprzedaży Globalnej. Aktualnie pełnił obowiązki szefa azjatyckiego oddziału firmy, gdzie odnosił spore sukcesy na polu wprowadzania produktów Stratasysa, Objeta i MakerBota na nowe rynki. Teraz obejmie stery nad tym ostatnim, który generuje z powodzeniem bardzo duży wzrost wolumenu sprzedaży, jak również dochodów.
Tak komentuje tą zmianę David Reis, CEO Stratasys:
Postrzegamy te ruchy organizacyjne, jako kontynuację w skalowaniu i integrowaniu MakerBota. Przewodząc w kategorii desktopowych drukarek 3D, MakerBot doświadczył istotnego wzrostu odkąd został (przez nas) przejęty, a jego sprzedaż wzrosła o ponad 600% od 2012 do 2014 roku. Do dziś MakerBot sprzedał ponad 80.000 drukarek 3D, równocześnie wyrabiając sobierozpoznawalną markę. Jonathan Jaglom przynosi ze sobą 10 lat doświadczeń w pracy najpierw dla Objet, a następnie dla Stratasys, gdzie odegrał kluczową rolę w skalowaniu sprzedaży. Wierzymy, że uda mu się powtórzyć te sukcesy z MakerBotem – zarówno w kwestii zarządzania jak i przychodów.
David Reis – CEO Stratasys
Sam Jaglom stawia przede wszystkim na rozwój społeczności skupionej wokół portalu Thingiverse, należącego do MakerBota:
Jedną z zasad jakiej hołdujemy, jest nauka optymalizacji przez budowę społeczności. Uważam, iż jest to wielka zmiana w Stratasys (…) Aby w pełni zrozumieć MakerBota, należy zrozumieć Thingiverse. Z blisko 300-toma tysiącami plików on-line i milionem pobrań na miesiąc, społeczność skupiona wokół Thingiverse jest unikalna na skalę całej branży druku 3D. Jeśli pomyśli się o ilości osób, które wchodzą w tą społeczność i przeglądają stworzone przez nią zasoby… To niewiarygodna wartość.
Jonathan Jaglom – CEO MakerBot
Powyższa wypowiedź może być tylko pustym sloganem, lecz może być również zapowiedzią odejścia od niechlubnej afery TakerBota z połowy zeszłego roku, na rzecz większego wsparcia tych, którzy sprawili, że MakerBot w ogóle pojawił się na światowej mapie druku 3D – społeczności druku 3D wywodzącej się w prostej linii od pierwszych RepRapowców, tworzących wspólnie z Bre Pettisem pierwsze niskobudżetowe drukarki 3D. Tak czy inaczej, stery w firmie przejmuje „swój” człowiek, a dawny management MakerBota zostaje ostatecznie zesłany na korporacyjną marginalizację.
MakerBot to świetny case study dla wszystkich młodych przedsiębiorców pragnących w dłuższej perspektywie „sprzedać się” jakiemuś dużemu partnerowi biznesowemu. Pamiętajcie, że jak wszystko się już dokona i skasujecie za transakcję większy lub mniejszy czek, pewnego dnia możecie odkryć, iż jesteście już całkowicie zbędni, a dzieło waszego życia, żyje własnym życiem, będąc niestety w rękach zupełnie kogoś innego… Staniecie się zbędni – jak Bre Pettis, czy Jenny Lawton, która była związana z MakerBotem od 2011 roku.
I jedyne co wam pozostanie to wspomnienie… bycia prezesem…
Źródło: www.3dprintingindustry.com