YouTube 3D – Kinect@Home

Kinect @ Home, to projekt badawczy, który rozpoczęto w sierpniu 2012 r. przez naukowców robotyki w CAS Royal Institute of Technology w Szwecji. W ramach projektu proszono ludzi na świecie do skanowania rzeczy wokół nich z kamerą Kinect Microsoft i przesłanie skanów do bazy Kinect @ Home. Użytkownicy mogą wstawić, pobrać i osadzić model 3D do wykorzystania w druku.

O Kinect@Home było głośno w mediach, a zespół zaczął otrzymywać telefony i e-maile z pytaniem, czy byli zainteresowani sprzedażą firmy lub usługi.

Pod koniec 2012 Kinect@Home postanowiła rozpocząć projekt Volumental. Volumental ma stać się „Youtube 3D”, użytkownicy mogą współdzielić lub umieścić model 3D na dowolnej stronie internetowej, tak jak nagrania wideo. „Wszystko, czego potrzebujesz to kamera z głębią – Volumental działa bezpośrednio w przeglądarce, wystarczy po prostu poruszać kamerą wokół obiektu lub pomieszczenia podczas nagrywania, a Volumental zadba o resztę.” podaje Volumental.

Volumental jest kontynuacją projektu badawczego, ale skupia się na wyborze rynku biznesowego dla zastosowania tej technologii. Podjęli współpracę z OpenNI, standardem oprogramowania do sensorów 3D.

Obecnie Volumental pracuje z kilkoma firmami druku 3D aby zrobić appkę „skanowanie do druku”, która pozwoli użytkownikom na automatyczne skanowanie obiektów, optymalizację modeli 3D, a następnie wydrukowanie ich za pomocą drukarki 3D. Wersja beta appki „skanowanie do drukarki” ma być uruchomiona w ciągu dwóch miesięcy.

Scroll to Top