MakerBot, czołowy producent niskobudżetowych drukarek 3D właśnie wyruszył oficjalnie na podbój świata. Pochodząca z Nowego Jorku w USA firma otwiera swój oddział w Europie, który będzie zlokalizowany w Niemczech. Jego uruchomienie nastąpi drogą przejęcia dotychczasowego resellera firmy – Hafner`s Büro, który zajmował się sprzedażą MakerBotów już od wielu lat. Firma została założona w 1988 roku w Stuttgarcie i posiada bardzo rozwiniętą sieć sub-resellerów w całej Europie. Na mocy przejęcia firmy przez MakerBota wszyscy dotychczasowi partnerzy handlowi Hafner`s Büro będą współpracować z nowo utworzoną spółką MakerBot Europe (chyba, że nie będą tym dłużej zainteresowani).
Do tej pory MakerBot koncentrował się na rozwoju rynku w USA, co zaowocowało m.in. kontaktami dystrybucyjnymi z Microsoftem i DELL`em. Jeśli chodzi o Europę to sprzedaż odbywała się za pośrednictwem kilku niezależnych resellerów, budujących swoją własną bazę partnerów handlowych. Firmą, która najbardziej się wyróżniała na tel innych był właśnie Hafner, stąd decyzja MakerBota o zainwestowaniu w ten konkretny podmiot. Za pomocą nowo utworzonego oddziału MakerBot zamierza rozbudowywać sieć resellerów i mieć nad nimi większą kontrolę.
Na chwilę obecną kraje, które współpracują z MakerBot Europe to: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Grecja, Luxemburg, Holandia, Niemcy, Polska, Rumunia, Rosja, Serbia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Turcja, Ukraina i Węgry, Włochy, Wielka Brytania. W przeciągu najbliższych sześciu miesięcy, firmy resellerskie znajdujące się w tych krajach będą stopniowo zacieśniać współpracę w zakresie marketingu i sprzedaży z europejskim oddziałem firmy tworząc docelowo spójną i zorganizowaną sieć handlową.
MakerBot, choć jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, główne przychody ze sprzedaży czerpie z rynku amerykańskiego. Wg statystyk przedstawianych przez 3D Hubs, w Europie liderem jest Ultimaker i użytkownicy RepRapów (dane dot. użytkowników zrzeszonych na tej platformie). MakerBot zajmuje trzecie miejsce w zestawieniu. Dzięki otwarciu oddziału w Niemczech popularność tych urządzeń może wzrosną, a z pewnością poprawią się ilość i skuteczność działań sprzedażowych i marketingowych.
Źródło: www.3ders.org
Grafika: [1]