Materialise ogłosiło premierę nowego, półprzezroczystego materiału, dedykowanego do produkcji oprawek do okularów. Nowe produkty zostaną zaprezentowane na targach Silmo Paris. Materiał umożliwia producentom połączenie zalet druku 3D z rosnącym zapotrzebowaniem konsumentów na kolekcje półprzezroczystych okularów. Zdaniem Materialise, wprowadzenie materiału otwiera drzwi do atrakcyjnych wizualnie kolekcji, które ukształtują przyszłość mody okularowej.
Druk 3D ma wiele zalet w produkcji okularów, w tym szybszy czas wprowadzenia nowych kolekcji na rynek i bardziej zrównoważoną produkcję. Umożliwia także projektantom eksperymentowanie z formą, oferując możliwość zabawy złożonymi kształtami, skomplikowanymi strukturami i teksturami, których nie da się odtworzyć tradycyjnymi technikami produkcji. W ciągu ostatniej dekady doprowadziło to do powszechnego przyjęcia w branży okularów produkowanych na drukarkach 3D.
Gdy producenci okularów zaczęli wykorzystywać druk 3D ze względu na jego wyjątkowe możliwości projektowe, często napotykali praktyczne ograniczenia: technologia nie była w stanie odtworzyć półprzezroczystej estetyki tradycyjnie kojarzonej z oprawkami z octanu. Wprowadzenie nowego półprzezroczystego materiału stanowi przełom, umożliwiając markom okularów łączenie przezroczystości z elastycznością projektowania druku 3D.
Nowy półprzezroczysty materiał jest wynikiem pięciu lat szeroko zakrojonych testów ponad pięćdziesięciu różnych materiałów, w tym testów biokompatybilności, odporności termicznej i odporności na uderzenia. To połączenie technologii i innowacji materiałowych obiecuje na nowo zdefiniować przyszłość projektowania okularów, oferując projektantom różnorodną gamę nowych opcji.
Półprzezroczyste oprawki to nie jedyny trend okularowy odzwierciedlony w rozwiązaniach, które Materialise zaprezentuje na Silmo Paris. Preferencje konsumentów przechodzą z izolowanych zakupów online do spersonalizowanych doświadczeń w sklepach — zmianę tę umożliwiają technologie cyfrowe, takie jak „Eyewear Fitting Suite” firmy Materialise.
Konsumenci okularów coraz częściej oczekują spersonalizowanych produktów i doświadczeń zakupowych. W rzeczywistości personalizacja jest jednym z kluczowych czynników wpływających na globalny rynek okularów, pozwalającym osiągnąć CAGR na poziomie 8,5% do 2030 r. Ponieważ okulary na receptę stanowią około 63% rynku, oznacza to, że sprzedawcy detaliczni i optycy dostosowują swoje usługi i kończą produkty mogą zyskać przewagę konkurencyjną.
Pakiet Eyewear Fitting Suite firmy Materialise umożliwia optykom wykonanie szczegółowego skanu twarzy klienta w celu zbudowania dokładnego cyfrowego modelu 3D. Platforma, do której można wczytać kolekcje własne sprzedawcy detalicznego oraz kolekcje współpracujących marek, umożliwia następnie klientowi i optykowi wspólne przyjrzenie się kształtom, stylom, kolorom i opcjom rozmiarów, wykorzystując zarówno profesjonalną wiedzę, jak i innowacje cyfrowe, aby wybrać idealny , dopasowana rama.
Platforma nie tylko odpowiada na potrzeby konsumentów, ale umożliwia sprzedawcom detalicznym oferowanie wielokanałowej ścieżki zakupowej i przechowywanie cyfrowych zapasów do produkcji na żądanie, minimalizując kosztowne ryzyko związane z zapasami i potencjalne marnotrawstwo ram, wspierając w ten sposób bardziej zrównoważone operacje. Dodatkowo, ponieważ drukowanie odbywa się w dedykowanym zakładzie produkcyjnym okularów Materialise, największym tego typu w Europie, doradcy i optycy mogą skupić się całkowicie na kliencie.
Źródło: www.materialise.com