Podium Olimpijskie na Igrzyska w Tokio 2020 wykonane na drukarkach 3D z plastiku z recyklingu

Firma Procter & Gamble we współpracy z Komitetem Organizacyjnym Tokio 2020 i Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim oficjalnie przedstawiła podium na ceremonię wręczenia medali Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Tokio 2020. Tegoroczny projekt jest innowacyjny, gdyż pierwszy raz w historii został wydrukowany 3D z materiału z recyklingu. Wykorzystane tworzywo pochodzi z elementów odzyskanych z oceanów, w ramach projektu Tokyo 2020 Podium. 

Ekologia stała się bardzo ważnym aspektem dotyczącym wytwarzania dóbr. Dzięki udziałowi 2000 lokalizacji udało się zebrać wystarczającą ilość materiału, wykorzystanego do produkcji 98 podium. Do udziału w kampanii przyłączyły się sklepy detaliczne, biura i szkoły, w których chętni mogli oddawać znalezione obiekty z tworzywa sztucznego. Co więcej, do produkcji symboli olimpijskich i paraolimpijskich wykorzystano odpady aluminiowe, pochodzące z tymczasowych mieszkań wybudowanych dla rodzin dotkniętych wielkim trzęsieniem ziemi we wschodniej Japonii w 2011 roku.

Projekt podium został wykonany przez TOKOLO Asao, a jego interesujący wzór ma wyrażać różnorodność i poczucie przynależności. Geometria podium stanowi tradycyjny japoński wzór „ichimatsu moyo”. Jest ułożony trójwymiarowo po bokach platformy, symbolizując przekształcenie tradycyjnego japońskiego designu w nowoczesny styl geometryczny. Design i jego kolor, kojarzony z tradycyjnym barwnikiem indygo, wyrażają wyjątkowy wizerunek Japonii, ma zostać podkreślony w ramach Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Tokio 2020.

Profesor TANAKA Hiroya z Keio University pomogła przekształcić szczegółowy projekt w model gotowy do wytwarzania przyrostowego. Ruch w kierunku druku 3D i jego niekonwencjonalnych możliwości zastosowania ma wyrażać możliwości technologiczne Japonii i jej otwartość na nowe metody produkcyjne. 

Do tej pory firma P&G nie była szczególnie związana z branżą druku 3D, niemniej jednak inicjatywa związana z ekologią i projektem Podium Tokyo 2020 doskonale wpisuje się w strategię firmy. Partnerstwo Procter & Gamble z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim przy tym projekcie, pozwoli osiągnąć obopólne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Prowadzone działania mają pomóc całemu ruchowi olimpijskiemu, w tym życiu sportowców, mam i ich rodzin na całym świecie. 

Źródło: 3dprintingmedia.network

Scroll to Top