Stratasys rozszerzył swoją wieloletnią współpracę technologiczną z NASCAR, stając się oficjalnym partnerem tej organizacji w zakresie druku 3D. W ramach nowego porozumienia, wszystkie części i narzędzia wykorzystywane przez NASCAR będą projektowane i produkowane wyłącznie z użyciem technologii Stratasys.
Jednym z kluczowych elementów współpracy jest otwarcie nowoczesnego laboratorium druku 3D w Centrum Badawczo-Rozwojowym NASCAR w Concord, Karolina Północna. W nowym obiekcie znajdą się zaawansowane urządzenia Stratasys, w tym drukarki FDM (F370, 450mc, F900) oraz drukarka SLA (NEO800). Laboratorium będzie wspierać badania i rozwój, produkcję części oraz narzędzi dla trzech głównych serii wyścigowych NASCAR.
Technologia druku 3D oferuje inżynierom NASCAR możliwość szybkiego projektowania i produkcji na żądanie, co skraca czas realizacji oraz zwiększa wydajność i precyzję komponentów. Przykładem zastosowania jest kanał wlotu zimnego powietrza na środku przedniej szyby, który chłodzi kierowcę podczas wyścigu. Jest on drukowany przy użyciu technologii SAF (Selective Absorption Fusion) i materiału Nylon 11. Natomiast drukarki FDM produkują kanały NACA, umieszczane na dolnym panelu silnika, które odpowiadają za odprowadzanie gorącego powietrza z komory silnika.
Nowe laboratorium umożliwi także produkcję większych komponentów, co zwiększy skalę zastosowań druku 3D w NASCAR. Integracja technologii stereolitografii (SL) pozwoli na tworzenie precyzyjnych narzędzi i prototypów do testów aerodynamicznych, a także gotowych części produkcyjnych.
Stratasys zapewnia również wsparcie w produkcji części dla samochodów NASCAR Cup Series. Każdy pojazd biorący udział w tych wyścigach jest obecnie wyposażony w części drukowane w technologii 3D. Dzięki elastyczności druku 3D, inżynierowie mogą szybko wdrażać zmiany w konstrukcji, co zwiększa nie tylko osiągi, ale także bezpieczeństwo samochodów wyścigowych.
Certyfikowane laboratorium w Concord, spełniające rygorystyczne wymagania NASCAR, może stać się wzorem dla innych organizacji sportowych i przemysłowych. Wprowadzenie jednolitych standardów oraz wdrożenie zaawansowanych rozwiązań technologicznych może przyczynić się do dalszego rozwoju branży motoryzacyjnej i przyspieszyć adaptację technologii druku 3D w innych sektorach, takich jak lotnictwo czy medycyna.
Źródło: www.businesswire.com