Blisko dwa lata temu w branży druku przestrzennego pojawił się nowy gracz – MASSIVit. O izraelskim start-up’ie zrobiło się głośno, kiedy zaprezentował swoją drukarkę 3D o obszarze roboczym liczącym ponad 3 metry sześcienne, drukującą w innowacyjnej technologii hybrydowej (połączenie techniki wytłaczania płynnego materiału i polimeryzacji). Podczas tegorocznych targów ISA Sign Expo (20-22 kwietnia 2017 r.) MASSIVit zaprezentuje możliwości swojego nowego urządzenia.
Odwiedzający stanowisko MASSIVit będą mogli zobaczyć szereg przyciągających uwagę projektów – wśród nich wielkogabarytowe wydruki z specjalistycznego materiału Dimengel czy specjalistyczne formy stosowane w odlewnictwie próżniowym. Wytwarzanie modeli przy użyciu drukarki 3D MASSIVit 1800 ma znacznie skracać konwencjonalny, trwający nawet kilka tygodni cykl produkcji wielkogabarytowych detali, zapewniając tym samym większą swobodę projektowania.
Detale wywarzane są w technologii GDP (Gel Dispensing Printing), polega na nanoszeniu żelowego materiału przez ruchomą głowicę (tak jak w technologii FDM), a następnie jego utwardzaniu poprzez ekspozycję na światło UV. Technika ta pozwala na budowanie detali w zawrotnym tempie – w ciągu godziny urządzenie potrafi osadzić w osi Z blisko 35 cm tworzywa. Co więcej, drukarka 3D wyposażona jest w dwie głowice, co pozwala na jeszcze większą oszczędność czasu poprzez możliwość realizowania równolegle niezależnych wydruków.
To, co wyróżnia MASSIVit 1800 na tle innych urządzeń pracujących w technologii addytywnej to również jego rozmiar (obszar roboczy o wymiarach 1,17 x 1,5 x 1,8 m). Dla podkreślenia skali otrzymywanych wydruków zostaną zaprezentowane dwa popiersia o wysokości sięgającej 1,3 m.
Jak przyznaje wiceprezes MASSIVit – Lilach Sapir, targi ISA Sign Expo są świetną okazją do zaprezentowania zastosowań wielkogabarytowych wydruków w celach promocyjnych. Rozległa wiedza producentów z zakresu tradycyjnych reklam wielkoformatowych (jak szyldy czy banery) oraz technologii addytywnych pozwoli na wzmocnienie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw. Odwiedzający stoisko MASSIVit będą mieli okazję zapoznać się z zrealizowanymi projektami. Wśród niekonwencjonalnych materiałów promocyjnych, wykonanych przy zastosowaniu MASSIVit 1800 warto wymienić gigantyczną butelkę Coca-Coli.
Trzeba przyznać, że wytwarzanie wielkowymiarowych reklam z wykorzystaniem nowatorskiej technologii druku 3D jest ciekawą inicjatywą. Jednak, czy MASSVit’owi uda się dotrzeć do szerokiego grona odbiorców?
Źródło: 3dprintingbusiness