Xometry – amerykański marketplace łączący nabywców korporacyjnych z dostawcami usług produkcyjnych, przedstawił wyniki finansowe na 2022 r., notując fantastyczny wzrost przychodów rok-do-roku w postaci 71%. Całkowity przychód roczny wyniósł 381,1 mln dolarów, zysk brutto wyniósł 147,6 mln dolarów, co oznacza wzrost o 158% rok do roku. W ujęciu netto, Xometry zanotowało stratę na poziomie -76 mln dolarów, ale wynikało to w dużej mierze z szeregu przejęć innych firm, do jakich doszło w 2022 r. Teraz dochodzi do kolejnego – Xometry przejęło turecką firmę usługową Tridi, zaznaczając swoją obecność na tamtejszym rynku.
Ubiegły rok był bardzo pracowity dla amerykańskiej firmy – wprowadziła do oferty oprogramowanie „Xometry Everywhere”, które rozszerzyło zasięg opartego na sztucznej inteligencji mechanizmu natychmiastowej wyceny, możliwej do osadzenia na stronach internetowych firm partnerskich jak również wprowadziła samoobsługowe opcje subskrypcji reklam dla dostawców na platformie Thomasnet. Uzyskała certyfikat w zakresie produkcji urządzeń medycznych (ISO 13485). Uruchomiła lokalną sieć produkcyjną w Chinach za pomocą Xometry.Asia i rozpoczęła przyjmowanie zamówień od chińskich klientów.
Xometry dodało także rozszerzoną integrację CAD dzięki dodaniu platformy Onshape firmy PTC, która ma ponad 2 miliony użytkowników – integracja zapewnia bezproblemowe natychmiastowe wyceny za pomocą naszego zastrzeżonego, opartego na sztucznej inteligencji Xometry Instant Quoting Engine. Uruchomiono Industrial Buying Engine, który pomaga klientom zaopatrywać się i kupować od ponad 500.000 dostawców na Thomasnet.com. Za pośrednictwem Industrial Buying Engine kupujący mogą prosić dostawców o wycenę produktów i usług.
Teraz firma przejęła wiodącą turecką platformę produkcyjną na żądanie Tridi, co stanowi czwartą akwizycję w ostatnich kilkunastu miesiącach. Tym samym możliwości technologiczne Xometry są teraz dostępne dla klientów Tridi w Turcji, w szczególności doskonała infrastruktura techniczna marki i inteligentne rozwiązania produkcyjne, jak również globalna sieć produkcyjna obejmująca ponad 2000 centrów produkcyjnych w ponad 25 krajach europejskich. Cena zakupu Tridi wyniosła około 3,8 miliona dolarów.
Od momentu powstania w 2014 roku, Tridi zgromadziło bazę klientów, która jest dość zróżnicowana i obejmuje niektóre z najbardziej atrakcyjnych branż dla druku 3D, w tym lotnictwo i aeronautykę, motoryzację, elektronikę użytkową i tworzywa sztuczne. Jej oferta obejmuje nie tylko drukowanie 3D, ale także obróbkę CNC, produkcję blach, formowanie wtryskowe i usługi odlewania uretanu w całej sieci sprawdzonych regionalnych dostawców produkcyjnych.
Źródło: www.xometry.com & www.globenewswire.com