Firma ZVerse, producent oprogramowania LAYR ogłosiła właśnie, że podjęła współpracę z globalną marką, jaką jest Konica Minolta. W ramach tej niewyłącznej umowy resellerskiej, Konica Minolta będzie sprzedawać dostęp do oprogramowania ZVerse LAYR. Jest to pakiet oprogramowania, który pozawala na łatwe przekształcenie obrazu 2D w pełnoprawny model możliwy do druku w 3D.
Według ZVerse drukowanie w 3D daje nieograniczony niemal wachlarz możliwości tworzenia dowolnych przedmiotów, ale największą barierą jest czas jaki trzeba poświęcić na naukę modelowania. Dla wielu firm może to być bardzo nieefektywne, a co się z tym bezpośrednio wiąże, kosztowne.
Firma stworzyła więc oprogramowanie LAYR, które zostało stworzone dla wszystkich użytkowników, dając im możliwość czerpania z pełnego potencjału technologii druku 3D, nawet jeśli nie posiadają oni w tym kierunku żadnego doświadczenia. Oprogramowanie działa w chmurze i pozwala na niemal automatyczną konwersję obrazów 2D do 3D.
Konica Minolta jest jednym z największych na świecie producentów kopiarek i drukarek laserowych dla klientów biznesowych i przemysłu. Posiada też w ofercie szeroką gamę drukarek 3D Systems Projet. ZVerse poprzez współpracę z nimi liczy na przeniesienie swojego produktu na rynki bardziej dojrzałe. Oprócz tego posiada bazę ponad trzystu specjalistów, którzy będą oferować LAYR swoim klientom w całej Ameryce Północnej. Konica Minolta przewiduje rozpoczęcie sprzedaży softu w drugim kwartale 2016 roku.
Jakiś czas temu obie firmy podjęły współpracę przy pewnym projekcie. ZVerse przygotował na specjalny event Konica Minolta sto sztuk repliki samochodu wyścigowego, który w 2014 roku zwyciężył w zawodach „Petit Le Mans”. Model został przygotowany na platformie LAYR oraz wydrukowany w kolorze na drukarce Projet 660. Miało to na celu zaprezentowanie jaką jakość można uzyskać tworząc model 3D z obrazu 2D.
Firma ZVerse, oprócz swojego flagowego produktu, jakim jest LAYR, oferuje również profesjonalne usługi pełnokolorowego drukowania 3D na swojej flocie drukarek Projet 660. W zeszłym roku rozpoczęła też współpracę z 3D Systems w celu rozwijania swojej opatentowanej technologii postprocesingu dla kolorowych wydruków 3D. Poza tym posiada jedną z największych na świecie bibliotek licencjonowanych zawartości do druku 3D z branży sportowej i rozrywkowej.
Źródło: www.3ders.org