ASTM International ogłasza rozpoczęcie prac nad normą dla druku 3D części samochodowych

Komitet ds. technologii wytwarzania przyrostowego F42 w ASTM International opracowuje normę, która będzie stosowana do przypisywania klas drukowanych części w różnych gałęziach przemysłu motoryzacyjnego. Metryka klasy części wyszczególniona w proponowanej normie (WK87222) będzie wykorzystywana w procesach inżynierii, zaopatrzenia, kontroli nieniszczącej, testowaniu, kwalifikacji i certyfikacji potrzebnych dla części samochodowych produkowanych na drukarkach 3D.

ASTM International twierdzi, że system ocen ustanowi spójną metodologię definiowania i informowania o konsekwencjach awarii związanych z częściami samochodowymi powstałymi przy uzyciu wytwarzania przyrostowego. Zachęca także wszystkie zainteresowane strony do przyłączenia się do F42 w procesie opracowywania normy WK87222 i innych proponowanych standardów.

Komitet ASTM F42 został utworzony w 2009 roku, aby zrzeszać specjalistów w dziedzinie druku 3D i produkcji addytywnej w celu ustanowienia standardów branżowych. Spotykając się dwa razy w roku, ponad 150 członków komitetu uczestniczy w dwudniowych spotkaniach technicznych, a wszystkie normy ośmiu podkomitetów technicznych są publikowane w Rocznej Księdze Norm ASTM.

„Proponowana norma jest pierwszym krokiem w zapewnieniu systemu klasyfikacji części powstałych w technologii druku 3D dla przemysłu motoryzacyjnego” – powiedział Chuck Nostedt – członek ASTM. „Ten dokument jest krokiem w kierunku dodania klas/klasyfikacji części we wszystkich obszarach transportu. Klasy/klasyfikacje części w procesie wytwarzania przyrostowego są nowością w branży motoryzacyjnej. Motoryzacja to tylko część większego sektora transportu. Inne gatunki/klasyfikacje części są potrzebne w przypadku innych rodzajów transportu, w tym transportu kolejowego i morskiego”.

Źródło: www.astm.org

Scroll to Top