Amerykański producent przemysłowych drukarek 3D – Markforged, opublikował wyniki finansowe za II kwartał 2023 r. Firma odnotowała wzrost przychodów o +5%, osiągając 25,4 mln dolarów, w porównaniu z 24,2 mln dolarów w analogicznym okresie roku 2022. Zysk brutto wyniósł 12 mln dolarów, w porównaniu do 12,9 mln dolarów w II kwartale 2022 r, a zysk brutto non-GAAP wyniósł 12,3 mln dolarów wobec 13 mln dolarów w roku poprzednim. Wskaźnik marży brutto spadł o -6% i wyniósł 47% w porównaniu do 53% przed rokiem. Markforged odnotował stratę netto w wysokości -19 mln dolarów, co stanowi znaczącą różnicę w porównaniu z zyskiem netto 4,1 mln dolarów w II kwartale 2022 r. Na koniec okresu rozliczeniowego firma posiadała 136 mln dolarów w gotówce i ekwiwalentach gotówkowych.
Markforged chwali się zwiększonym popytem na system „The Digital Forge”, tym bardziej że można wyraźnie zaobserwować niższy poziom inwestycji dokonywanych przez firmy przemysłowe. Pomimo trudności w finalizacji umów sprzedaży, firma jest przekonana co do realnych perspektyw wzrostu w dłuższym okresie czasu, zwłaszcza w kontekście nadchodzących premier nowych produktów. W drugim kwartale 2023 r. Markforged zawarł też dużą i ważną transakcję z globalnym liderem przemysłu motoryzacyjnego, który zdecydował się na inwestycję w jego rozwiązania.
Markforged koncentruje się też na budowaniu efektywności operacyjnej i zwiększaniu marży. Kontynuuje prace nad lepszym zarządzaniem kosztami operacyjnymi, które zmniejszyły się o -11% rok do roku. Równocześnie firma planuje wprowadzenie kilku nowych produktów w drugiej połowie 2023 r., które wzmocnią obecną ofertę sprzedażową i przyczynią się do kolejnych wzrostów przychodów w 2024 r.
Dystrybutorem Markforged w Polsce jest 3D Phoenix. Zapytaj co może usprawnić w Twoim biznesie: [email protected]. |
Źródło: www.markforged.com