Printelize (dawne Printify) to popularna polska platforma on-line pośrednicząca w sprzedaży usług druku 3D. Powstała w 2014 roku w Łodzi i zajęła II miejsc w plebiscycie NAGRODY BRANŻOWE 2014 w kategorii NAJLEPSZEJ NOWEJ POLSKIEJ FIRMY. Printelize skupia w jednym miejscu oferty niemalże wszystkich polskich dostawców druku 3D, zapewniając natychmiastowe wyceny oraz szeroki wybór technologii, materiałów i kolorów druku 3D. Po wgraniu pliku z modelem 3D do aplikacji, przeanalizuje ona projekt i dobierze dostawców usług, którzy spełniają wyznaczone kryteria.
Od samego początku największym problemem Printelize było porównywanie platformy do popularnego na świecie 3DHubs, oferującego analogiczne funkcjonalności. Przynajmniej na pierwszy rzut oka – to co różni od siebie te dwie aplikacje, to ilość funkcji specjalnych oraz podejście do sposobu wyceny modeli 3D przez ich twórców. 3DHubs jest oparte o jak najprostsze rozwiązania, podczas gdy Printelize udostępnia użytkownikowi bez porównania więcej narzędzi, pozwalając na tworzenie złożonych i skomplikowanych formuł kalkulujących wycenę na podstawie przesyłanego pliku STL, przypominającego w założeniach Excela.
Printelize miało od zawsze dużo większe ambicje niż konkurowanie z 3DHubs, a za punkt odniesienia przyjmowało od początku systemy i.materialise czy Shapeways. Dlatego najnowsza wersja – a raczej zupełnie nowa i niezależna platforma o nazwie Printelize Professional, jest skierowana do firm podchodzących do tematu usług druku 3D bardziej poważnie.
To co odróżnia wersję Professional od wersji standardowej (tzw. Marketplace), to możliwość stworzenia własnej, w pełni spersonalizowanej strony www służącej do tworzenia kalkulacji zleceń druku 3D, działającej w domenie printelize.com (np. nazwafirmy.printelize.com). Dostępne funkcjonalności umożliwiają:
- tworzenie kont handlowców,
- zarządzanie danymi klientów,
- tworzenie ofert dla klientów,
- rozbudowane zarządzanie zamówieniami,
- rozbudowane zarządzanie inwentarzem,
- rozbudowane zarządzanie parkiem maszynowym,
- rozbudowane zarządzanie magazynem materiałów,
- edytowanie szablonów wiadomości email,
- zarządzanie zawartością stron statycznych,
- konfiguracja adresów e-mail oraz szablonów wiadomości,
- możliwość korzystania z własnej domeny lub subdomeny i przypisania jej do narzędzia,
- edycja dostępu do platformy oraz widoczności cen,
- edycja wyglądu witryny (motyw, logo),
- zarządzanie obsługiwanymi walutami,
- obsługa wielu języków.
Printelize Professional to w gruncie rzeczy złożony system do zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz platforma e-commerce. Może być ogólnodostępna w sieci dla wszystkich, bądź może mieć charakter zamknięty i być dostępna tylko po zalogowaniu dla wybranych użytkowników. Ta druga wersja umożliwia np. tworzenie spersonalizowanych wycen (rabatów) dla stałych klientów firmy.
Printelize Marketplace jest darmowa w użytkowaniu (Printelize pobiera tylko prowizję od transakcji zrealizowanych z poziomu platformy), natomiast Professional opiera się o system abonamentowy. Licencja dla jednego użytkownika to koszt rzędu 600,00 PLN netto / miesiąc przy rozliczeniu od razu za cały rok, lub 700,00 PLN netto / miesiąc przy rozliczeniach w cyklach miesięcznych. Licencja dla czterech użytkowników (właściciel konta + 3 handlowców) to analogicznie koszt rzędu 800,00 PLN netto / miesiąc lub 1000,00 PLN netto / miesiąc. Szczegółowy cennik znajduje się pod tym adresem.
Dla wszystkich czytelników CD3D Printelize przygotowało specjalny kupon promocyjny o kodzie: CD3DPL. Kupon umożliwia trzymiesięczny, darmowy okres próbny w użytkowaniu platformy. Kod jest ważny do końca listopada.
Źródło: www.printelize.com