Tanie skanowanie jest już praktycznie w zasięgu każdego posiadacza nowoczesnego smartfona, na rynku pojawia się bowiem coraz więcej aplikacji przekształcających telefon w tego typu urządzenie. Jedne działają lepiej, inne gorzej, ale sądząc po niektórych informacjach marketingowych, ich poziom jest bardzo zbliżony do jakości niskobudżetowych skanerów 3D. Funkcja skanowania 3D będzie też zapewne niebawem dostępna w popularnym komunikatorze Snapchat. Scandy Pro to jednak coś więcej niż zwykła aplikacja.
Scandy to nowoorleańska firma zajmująca się przede wszystkim skanowaniem 3D dla potrzeb druku 3D. Właśnie połączyła siły z pmdtechnologies, liderem w produkcji sensorów ToF (pozwalających na określenie odległości od obiektu mierząc czas powrotu odbitej od niego wiązki światła) i wspólnie opracowali Scandy Pro, aplikację na Androida wykonującą wysokiej jakości skany przy wykorzystaniu kamery telefonu oraz specjalnego czujnika.
Na rynku dostępnych jest kilka niskobudżetowych skanerów 3D, takich jak popularny kiedyś Sense od 3D Systems. Oprócz tego jest spora ilość urządzeń open source’owych, jak chociażby opisywany przez nas niedawno FabScan oraz inne projekty oparte na przykład na Kinect’cie. Scandy Pro celuje mniej więcej w tę półkę oferując (podobno) dużo lepszą jakość. Na sam system trzeba wydać jednak aż (tylko?) 500 $ i to tylko jeśli jesteśmy już w posiadaniu telefonu z odpowiednią wersja Androida (powyżej 5.0).
Urządzenie to działa w oparciu o sensor ToF piko flexx. Pozwala on na wychwytywanie szczegółów o rozmiarze 0,3 mm dla 25 cm bryły brzegowej (bounding box) oraz 36 mm dla 3 m bryły brzegowej. Aplikacja umożliwia też szybką edycję zeskanowanego obiektu. Dostępne są między innymi narzędzia do kadrowania oraz zmiany rozmiaru.
Scandy Pro dostępny jest obecnie w otwartej wersji beta. Produkt ma być w pełni gotowy przed końcem bieżącego roku. Dodatkowo twórcy projektu przygotowali specjalną edycję Scandy Core SDK przeznaczoną dla deweloperów umożliwiając im wykorzystanie jej kodu źródłowego w swoich aplikacjach tworzonych na systemy Android, Linux oraz Mac OSX.
Źródło: www.3ders.org