Francuski oddział Skody, wspólnie z agencją reklamową Shivacom oraz znaną z usług druku 3D świadczonych on-line – Sculpteo, uruchomił dość nowatorską jak na branżę motoryzacyjną akcję marketingową. Każdy kto zamówi sobie jazdę próbną którymś z modeli Fabii, otrzyma w prezencie spersonalizowany model samochodu, wydrukowany w pełnym kolorze. Aby to zrobić, należy wejść na specjalnie utworzoną w tym celu stronę www.printmyfabia.fr i za pomocą kilku prostych kroków spersonalizuje swój model auta oraz zgłosi chęć zapisu na jazdę próbną. Po jej odbyciu, otrzymuje się wydrukowany model auta! Proste, łatwe i bardzo sympatyczne. I bardzo innowacyjne biorąc pod uwagę nośność reklamową.
Akcja obejmuje dwa modele Fabii – Berline i Combi. Użytkownik może wybrać model auta, kolor nadwozia, kolor wykończeń (dach, lusterka i felgi) oraz nanieść na podwozie swoje imię i nazwisko. Model jest drukowany z proszku gipsowego w technologii CJP. Kampania została uruchomiona póki co tylko na terenie Francji, jednakże Skoda myśli nad rozszerzeniem jej na inne kraje Europy.
Abstrahując od tego czy akcja faktycznie trafi do innych państw (szczerze mówiąc wątpię w to, z uwagi na potrzebę dość dużego przeskalowania produkcji, z czym niekoniecznie mogłoby poradzić sobie Sculpteo), stanowi świetny pomysł wykorzystania technologii druku 3D w reklamie. Druk 3D cieszy się dużym zainteresowaniem na świecie (co niekoniecznie przekuwa się automatycznie w sprzedaż produktów i usług) i jest skutecznym nośnikiem marketingowym oraz magnesem przyciągającym uwagę tzw. „zwykłych ludzi„. Poza tym kto nie chciałby dostać za darmo samochodu, który sam „malował” tylko za to, że przejedzie się za darmo nowym autem? Z drugiej strony, trudno o bardziej skuteczny (i relatywnie tani) sposób na ściągnięcie do salonów potencjalnych klientów na auta. Doskonały przykład sytuacji WIN-WIN 🙂
Źródło: www.printmyfabia.fr