SLM Solutions ogłosił sprzedaż dwóch kolejnych maszyn SLM 500 firmie Rolls-Royce. Producent luksusowych samochodów i silników lotniczych wcześniej zakupił ten sam model maszyny w ramach transferu wiedzy. Dodatkowe maszyny są częścią fazy przedprodukcyjnej silnika Pearl 10X i będą wykorzystywane do produkcji elementów silników lotniczych. Maszyny SLM 500 będą wykorzystywane do drukowania 3D złożonych płytek spalania, zapewniając niską wagę i redukcję emisji. Przyczyni się to do efektywności środowiskowej Pearl 10X, z ogólnym wzrostem wydajności silnika o 5% w porównaniu do jego poprzednika.
Pearl 10X jest najpotężniejszym silnikiem z serii Pearl Rolls-Royce’a i został zaprojektowany specjalnie dla Dassault Falcon 10X, wysoce zaawansowanego samolotu odrzutowego. Obecnie w eksploatacji znajduje się ponad 3600 odrzutowców biznesowych napędzanych przez Rolls-Royce, a firma pozostaje wiodącym dostawcą silników na rynku samolotów tego typu.
Tak wdrożenie opisuje Richard Mellor, główny inżynier ds. produkcji w Rolls-Royce:
Wytwarzanie przyrostowe umożliwia dostarczanie złożonych, wysokowydajnych zespołów, których nie można wyprodukować przy użyciu konwencjonalnych technik. Na przykład płytki komory spalania zawierają otwory chłodzące, które obracają powietrze o 180 stopni, maksymalizując wydajność przy jednoczesnej redukcji emisji.
SLM 500 to cztero-laserowy metalowy system, który może integrować lasery niezależnie lub równolegle, aby zwiększyć szybkość kompilacji o 90% w porównaniu z konfiguracjami z dwoma laserami. Operator maszyny i proszek są oddzielone za pomocą strategii obsługi proszku w pętli zamkniętej z automatycznym przesiewaniem proszku i podawaniem. Zaprojektowany do produkcji seryjnej, wymienny cylinder umożliwia najkrótsze możliwe czasy od druku 3D do druku 3D, redukując przestoje maszyny do minimum.
Źródło: www.slm-solutions.com