UltiMaker – firma powstała z zeszłorocznego połączenia się amerykańskiego MakerBota i holenderskiego Ultimakera, ogłosiła dzisiaj finalne przeobrażenie swoich marek. Swoista „nowa tożsamość” ma odzwierciedlać strategiczną wizję firmy w zakresie promowania swoich rozwiązań dla druku 3D i wprowadza nową architekturę produktów.
Nowa strategia bazuje na połączeniu mocnych stronach obu firm, zapewniając pełne wsparcie istniejącym i przyszłym klientom, kontynuując jednocześnie budowanie ekosystemu druku 3D, który ma umożliwić wdrażanie innowacji w sektorach przemysłowym i edukacyjnym. W ramach rozdziału produktów i kompetencji, drukarki 3D oryginalnego Ultimaker z serii S i oryginalnego MakerBot z serii Method, będą dedykowane dla produkcji, rozwoju produktów i innych profesjonalnych zastosowań.
Seria S będzie nadal oferować szeroki wybór materiałów eksploatacyjnych, co czyni ją elastyczną dla wielu zastosowań, podczas gdy seria Method będzie koncentrować się na bardziej specyficznych zastosowaniach produkcyjnych, które mogą korzystać z dostępu do ogrzewanej komory, specjalistycznych materiałów termoplastycznych oraz wysokiej precyzji wymiarowej.
Marka MakerBot stanie się „podmarką” w sektorze edukacyjnym, z serią drukarek 3D MakerBot Sketch skierowaną do uczniów w wieku K-12. Uruchomienie programu Sketch Large wzmocniło ofertę MakerBot dla nauczycieli i uczniów, wprowadzając kompleksowy ekosystem edukacyjny, z którego mogą korzystać. Nowa wersja tej marki ma na celu zapewnienie klientom łatwe odnalezienie się wśród produktów i zastosowań, które są dla nich najbardziej odpowiednie.
„Nowa marka odzwierciedla połączoną siłę dwóch firm, które nas tu przywiodły. Łącząc najlepsze cechy obu marek, jesteśmy lepiej przygotowani do realizacji naszej wizji i dalszego kierowania branżą druku 3D, umożliwiając większej liczbie innowatorów wprowadzenie swoich pomysłów w życie,” mówi Nadav Goshen, dyrektor generalny UltiMaker. „W ciągu ostatnich miesięcy wiele starannej pracy włożyliśmy w analizowanie tej ekscytującej możliwości, by zdecydować o kierunku przyszłości naszej marki. Nasi klienci pozostają w centrum naszych decyzji, i z entuzjazmem prezentujemy rezultat tej transformacji marki UltiMaker.”
Wszystkie produkty sprzętowe oraz oprogramowanie UltiMaker mają zostać przemianowane w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy.
Źródło: materiały prasowe UltiMaker