Dassault Systèmes – lider w dziedzinie oprogramowania projektowego 3D oraz rozwiązań 3D Digital Mock Up i oprogramowania do zarządzania cyklem życia produktu (PLM), ogłosił nawiązanie współpracy z DS Automobiles – marki należącej do koncernu PSA Group w zakresie wykorzystywania tzw. „Virtual Garage” (wirtualny garaż) w promocji SUV-a DS 7 CROSSBACK. Virtual Garage to rozwiązanie cyfrowe oferujące zupełnie nowe możliwości prezentacji oferty, pozwalając klientom zapoznać się z nią przy pomocy wirtualnej rzeczywistości.
Większość konsumentów odwiedza salon samochodowy jedynie raz lub dwa razy. Wirtualne technologie mogą całkowicie odmienić proces zakupu pojazdu i związane z tym doświadczenia zarówno od strony konsumenta, jak i sprzedawcy. DS Automobiles wykorzystuje wirtualne aplikacje i wirtualną rzeczywistość, aby zaprezentować konsumentom modele marki DS – a zwłaszcza DS 7 CROSSBACK, jeszcze zanim zostanie on wprowadzony na rynek. DS Automobiles może w ten sposób wprowadzić nowy sposób interakcji klienta z produktem, który zoptymalizuje wykorzystanie przestrzeni w salonie i zwiększy sprzedaż.
W oparciu o stworzoną przez Dassault Systèmes platformę 3DEXPERIENCE, funkcja Virtual Garage dostarcza nowych doświadczeń w zakresie sprzedaży i marketingu 3D oraz stosowania aplikacji, które ukazują emocjonalne podejście marki do konsumentów i tworzenia nowych produktów. Uczestnicy Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie mieli okazję wirtualnie znaleźć się na Place de la Concorde w Paryżu, gdzie mogli obejrzeć modele SUV-a i jego limitowaną edycję DS 7 CROSSBACK La Première. W trakcie wydarzenia dostępne były także fizyczne wersje samochodów DS. Każdy mógł usiąść we wnętrzu samochodu, obejść go dookoła, odkryć jego unikalne wewnętrzne i zewnętrzne cechy w realistycznym środowisku, używając jedynie specjalnych gogli HTC Vive.
Po zakończeniu eventu, DS Automobiles planuje wprowadzenie funkcji DS Virtual Vision w sieci sprzedaży w Europie w salonach DS STORES.
Źródło: materiały prasowe