Desktop Metal otrzymał zamówienie o wartości 9 milionów dolarów od „czołowego niemieckiego producenta samochodów” na drukarki 3D do metalu typu Binder Jetting, które mają być wykorzystywane do masowej produkcji elementów układów napędowych. To drugie zamówienie od tego samego producenta samochodów w ciągu mniej niż 12 miesięcy – w połowie grudnia ubiegłego roku ta sama firma złożyła analogiczne zamówienie o wartości 7,9 mln dolarów.
Nie wymieniona z nazwy firma ma użyć nowych drukarek 3D typu Binder Jetting do masowej produkcji metalowych części samochodowych układów napędowych. Desktop Metal obsługuje już kilka globalnych marek motoryzacyjnych, jak BMW, Renault, Continental i Ford, z których wiele korzysta z technologii druku 3D do produkcji końcowych komponentów samochodowych. Równocześnie warto wspomnieć, że wśród głównych inwestorów Desktop Metal znajduje się wspomniane BMW, które zakupiło udziały przez swój fundusz inwestycyjny BMW iVentures. Tym samym nie wiadomo, czy powracającym klientem jest właśnie ten producent, jednakże miałoby to sens biorąc pod uwagę, że inni niemieccy producenci aut korzystają z konkurencyjnych technologii – Grupa Volkswagen z drukarek 3D HP, a Daimler Benz (Mercedes) z technologii laserowych (SLM i PBF).
Oprócz tego zamówienia firma Desktop Metal zawarła niedawno trzyletni, wielomilionowy kontrakt z Veterans Health Administration (VHA) w celu opracowania, przetestowania i wyprodukowania różnych drukowanych w 3D produktów medycznych z nowego, rewolucyjnego materiału FreeFoam. Jest to nowa rodzina żywic światłoutwardzalnych, która wytwarza trwałe i dokładne wymiarowo części z pianki o zamkniętych komórkach, zapewniając niespotykane wcześniej korzyści dla przemysłu motoryzacyjnego, wyposażenia wnętrz, artykułów obuwniczych i sportowych, czy aplikacji medycznych. Z żywicy FreeFoam można drukować wyłącznie na systemie DLP – ETEC Xtreme 8K produkcji Desktop Metal.
Źródło: www.desktopmetal.com