Ostatnimi czasy kontaktuje się z nami wiele osób prezentujących swoje pomysły na biznes związany z drukiem 3D w postaci różnego rodzaju usług wykorzystujących tą technologię. Fabricast.pl to najnowszy tego typu projekt, oferujący projekty do druku 3D jak również możliwość ich wydrukowania. Serwis jest jeszcze w fazie ostatnich testów, mimo to postanowił wyjść z ukrycia prezentując swoje możliwości, przy okazji trwającego właśnie 22 finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Szczytna decyzja, chociaż pod względem marketingowym dość kontrowersyjna. Fabricast traci bowiem na starcie klientów… ze skrajnej prawicy, która WOŚP i wszystkich związanych z nią inicjatyw szczerze nienawidzi…
Fabricast.pl to serwis internetowy, który oferuje możliwość zamówienia wydruków 3D oraz zakupu i sprzedaży modeli cyfrowych. Nie jest niestety pierwszą tego typu inicjatywą – na naszych łamach jakiś czas temu opisywaliśmy chociażby łódzki IPrint3DStore autorstwa Pawła Lewińskiego i jego ekipy z Mobi-Net. Jednak póki co IPrint3DStore nie działa, o innych tego typu projektach jest cicho, a Fabricast lada moment rozpoczyna oficjalną działalność. Tak przynajmniej twierdzi.
Misją Fabricast jest promocja technologii druku 3D w Polsce oraz stworzenie miejsca, gdzie twórcy modeli 3D mogą wyrażać i promować siebie, swoje idee i pomysły. Serwis daje możliwość sprzedaży modeli cyfrowych, które mogą znaleźć zastosowanie np. w grach lub mogą zostać wydrukowane np. na domowej drukarce 3D, jak również zarabiania na wydruku wystawionych projektów. W przypadku sprzedaży modelu cyfrowego Użytkownik sam określa cenę projektu. Użytkownicy otrzymują również 10% kwoty wydruku ich projektów na stronie. Serwis daje także możliwość wykonania darmowej wyceny druku.
Brzmi interesująco, chociaż bardzo podobnie brzmi również oferta… Shapeways, Materialise czy Sculpteo. To co może zadecydować o powodzeniu tego projektu to ceny, jakość realizowanych wydruków i szybkość realizacji. Jeżeli będą konkurencyjne do w/w firm, Fabricast ma szansę odnieść sukces. Jeżeli nie… cóż, wszystkim firmom życzę zawsze powodzenia w realizacji swoich planów i celów.
Póki co zachęcam do licytacji projektu serduszka, wystawionego na charytatywną aukcję na Allegro.pl. Niedawno licytowaliście reklamę na CD3D dla arthx`a, wspomóżcie teraz równie piękną inną inicjatywę w postaci Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Chyba, że naczytaliście się Warzechy, Terlikowskiego i Pereiry, i zamiast „na Owsiaka” wolicie „dać na Caritas” lub księdzu do koperty, który już będzie wiedział co z tym zrobić? Jeśli tak, to nic na to nie poradzę.