Kilka dni temu pisaliśmy o wykorzystaniu technologii addytywnych w produkcji Bugatti Tourbillon dzięki współpracy z Divergent i zastosowaniem ich platformy DAPS. Tym razem technologia ta zostanie wykorzystana przez McLarena do „produkcji nowej generacji super samochodów„.
Obie firmy ogłosiły rozpoczęcie wieloletniej współpracy, której celem jest, z jednej strony dla McLarena, redukcja masy pojazdów i poprawa ich osiągów, a z drugiej dla Divergent, dalszy rozwój platformy DAPS oraz poszerzanie jej zastosowania w branży motoryzacyjnej. Początkowo DAPS będzie wykorzystywany w projektowaniu i produkcji podwozia do nowych samochodów. Można zatem wnioskować, że z czasem platforma będzie rozwijana do „obsługi” innych elementów pojazdu. Przypomnijmy, że w Bugatti Tourbillon, DAPS również został zastosowany w podwozi.
Czym jest DAPS najlepiej opisała firma Divergent:
„…jest to kompletne rozwiązanie software’owe i hardware’owe zaprojektowane w celu zastąpienia tradycyjnej produkcji pojazdów. Aby uprościć cały proces, jest to kompletna modułowa cyfrowa fabryka skomplikowanych konstrukcji. Biorąc pod uwagę zestaw wymagań cyfrowych jako dane wejściowe, maszyna automatycznie projektuje, wytwarza przyrostowo i montuje dowolną złożoną konstrukcję. System może płynnie przełączać się między produkcją różnych modeli pojazdów.„