We wrześniu tego roku PRUSA Research przedstawił pierwszą wersję najnowszej odsłony oprogramowania PrusaSlicer – jednego z najpopularniejszych (i najlepszych…) programów do przygotowywania plików do druku 3D na drukarkach 3D typu FDM / FFF. PrusaSlicer 2.4.0 wprowadził szereg bardzo interesujących funkcjonalności do świata amatorskich drukarek 3D, jak m.in. narzędzie do prostego przygotowywania wielokolorowych wydruków (multi-material painting tool), usprawniony system do generowania podpór i raftu, narzędzie do generowania i drukowania „pomarszczonych” powierzchni (fuzzy skin), ustawienia brimu dla oddzielnie każdego z modeli, czy ciemny tryb do pracy w środowisku Windows.
Po wypuszczeniu trzech wersji alpha programu (2.4.0-alpha1, 2.4.0-alpha2 i 2.4.0-alpha3) pod koniec ubiegłego tygodnia pojawiła się pierwsza wersja beta. Nowa wersja naprawia głównie błędy znalezione w poprzednich wersjach oraz rozwija dalej wybrane funkcjonalności.
Rzeczy na jakie warto zwrócić uwagę w wersji beta to:
- ulepszenie supportów – konwencjonalny generator podpór generuje je w oparciu o różnice między kolejnymi warstwami obiektów; taki algorytm często albo wytwarza nadmierne podpory, albo w ogóle nie obsługuje długich, cienkich elementów; zespół Prusy pracuje nad inteligentniejszym algorytmem, który uwzględnia globalną geometrię obiektu
- ulepszone narzędzia do malowania kolorów przy wielokolorowych wydrukach 3D
- ulepszenie generowania szwu.
Zmian jest oczywiście bez porównania więcej, a ich listę znajdziecie tutaj: www.github.com.