Hackrod, niezależny (przyszły) producent samochodów, zdobywa kolejne środki potrzebne do stworzenia platformy do projektowania spersonalizowanych pojazdów. Kreatywna firma, którą od dłuższego czasu wspiera Autodesk, zebrała 340 tys. dolarów od drobnych inwestorów i nawiązała współpracę z Siemens PLM Software.
W lutym na łamach CD3D przedstawiliśmy firmę Hackrod, której założyciele planują wykorzystać wirtualną rzeczywistość i technologie przyrostowe do tworzenia samochodów wedle życzeń klientów. Fundusze na rozkręcenie działalności mają pochodzić w części z platformy crowdfundingowej First Democracy VC. W poprzednim artykule wyraziłem pewną wątpliwość, czy pomysł Hackroda się przyjmie. Przez ostatnie 2 miesiące zebrana kwota wzrosła jednak z 70 tys. do 340 tys. dolarów (założone minimum to 50 tysięcy), co daje do myślenia (nie znaczy to, że całkowicie przestałem wątpić).
To nie wszystko – Hackrod może liczyć na wsparcie dużych graczy wyspecjalizowanych w zaawansowanych technologiach wytwarzania. Już w lutym młode przedsiębiorstwo chwaliło się nawiązaniem współpracy z Autodeskiem, który udostępnił Hackrodowi oprogramowanie do opracowania wirtualnych prototypów i ich wizualizacji w wirtualnej rzeczywistości oraz do projektowania generatywnego.
Niedawno Hackrod ogłosił, że kolejną firmą, która wesprze jego ambitny projekt, będzie Siemens Product Lifecycle Management Software. Siemens, podobnie jak Autodesk, dostarczy oprogramowanie do projektowania i zarządzania produkcją, a konkretnie cały zestaw narzędzi Siemens Digital Innovation Platform. Do tworzenia swoich samochodów Hackrod wykorzystać ma m.in. oprogramowanie Siemens NX oraz Solid Edge Portal (do zespołowego projektowania w chmurze). Dostęp do tych narzędzi informatycznych zastąpić ma tradycyjne, kosztowne procesy projektowania i produkcji.
Przedstawiciele Hackroda i Siemensa zaznaczają, że obie firmy dzielą wizję przyszłości, w której nowatorskie podejście do projektowania pozwala oferować spersonalizowane produkty oraz znacząco upraszcza proces produkcyjny. W języku menedżerów oznacza to tyle, że Siemens skorzysta z przyciągających uwagę materiałów Hackroda do reklamowania swoich produktów (jak robi to już Autodesk) w zamian za darmowe programy do projektowania.
Opublikowanemu komunikatowi nie towarzyszą żadne nowe informacje o postępach w pracach nad pierwszym prototypem (wg pierwotnych planów roadster La Bandita ma powstać pod koniec 2019 roku). Kibicuję Hackrodowi, by mimo przeniesienia większości procesów do świata cyfrowego, końcowym efektem pracy był jednak całkowicie rzeczywisty samochód.
źródło: hackrod.com