Chciałoby się powiedzieć, że „mamy to”. Duży producent dóbr konsumenckich wprowadza do powszechnej sprzedaży produkt w pełni wykonany w technologii druku 3D. Wilson Sporting Goods Co., to większości znany amerykański producent sprzętu sportowego.
W zeszłym roku pisaliśmy o 3D Airless Prototype, czyli wersji prototypowej tego, co dziś Wilson przedstawia pod nazwą Wilson Airless Gen1. Sprzedaż nowej piłki ruszyła 16 lutego i oczywiście już się wyprzedała, pomimo zawrotnej ceny $2500. Niestety miało to być wydanie limitowane i wygląda na to, że Wilson dotrzymał słowa.
Warto napisać jednak parę słów o samej piłce. Podobnie jak prototyp, piłka nie potrzebuje powietrza, a jaj sprężystość zapewniona jest dzięki odpowiedniej kombinacji materiału i geometrii. Wsparcie w rozwoju tego produktu dostarczał EOS, największy procent drukarek typu SLS na świecie. Zakładamy zatem, że i piłka została w tej technologii wykonana, choć Wilson nie wskazuje tego wprost. Nie jest również podany dokładny materiał z jakiego została wykonana. Możemy jedynie spekulować, czy jest to PA12, PA11, czy może TPU.
Wersja sprzedażowa została również usprawniona w kilku obszarach:
- Poprawiono geometrię dla lepszej sprężystości
- Dla sprawniejszego procesu produkcyjnego dodano otwory w strukturze, co przekłada się na krótszy czas produkcji. Prawdopodobnie chodzi o mniejszą powierzchnię wymagającą spieku
- Każda piłka posiada wbudowaną etykietę, na której można (było) umieścić własny napis
- Piłkę wypuszczono w trzech wariantach kolorystycznych: białym, czarnym oraz brązowym.
Co do tego ostatniego punktu, to dostawcą rozwiązania jest DyeMansion. General Lattice dostarczyło rozwiązań w zakresie oprogramowania do optymalizacji geometrii, a sama piłka została wyprodukowana przez SNL Creative w Kalifornii.
Poniżej zamieszczamy film promocyjny
Źródło: www.wilson.com, via www.eos.info