Jedną z branż, w które pandemia COVID-19 uderzyła najmocniej, jest branża targowo-eventowo-konferencyjna. Z uwagi na liczne zalecenia i ograniczenia narzucone przez władze, organizatorzy wydarzeń tego typu stoją przed koniecznością sprostania wymogom, które często najzwyczajniej w świecie wypaczają sens ich przeprowadzania, odstraszając równocześnie uczestników i wystawców. Wszystkie liczące się imprezy targowe jakie miały odbyć się na wiosnę zostały przełożone na jesień. Teraz, na początku września co chwilę słyszymy o ich ponownym przesunięciu lub odwołaniu.

Jeśli chodzi o branżę druku 3D, największą niewiadomą był Formnext – czołowa impreza targowa poświęcona technologiom addytywnym na świecie. Organizatorzy wydarzenia – Mesago Messe Frankfurt GmbH walczyło o targi do ostatnich sił, decydując się na wprowadzenie obostrzeń, które choć wydawały się absurdalne z punktu widzenia uczestnika tego typu wydarzenia, dawała jakąś szansę na ich przeprowadzenie. Niestety w obliczu informacji o rosnącym ryzyku powrotu liczby zachorowań na COVID-19 z marca i kwietnia br., organizatorzy postanowili zrezygnować z organizacji targów w tradycyjny sposób, przenosząc je do internetu. Co to dokładnie oznacza…?

Zanim przejdziemy do szczegółów warto przypomnieć sobie, jak Formnext 2020 “miał” jeszcze niedawno wyglądać? Jak opisywaliśmy to w połowie czerwca 2020, plany były następujące:

  • uczestnicy targów będą mogli odwiedzić je tylko podczas wybranych i przypisanych dni
  • rejestracja będzie całkowicie elektroniczna, a płatności będą uiszczane tylko w formie cyfrowej
  • każdy z uczestników targów będzie musiał podpisać oświadczenie o swoim stanie zdrowia (możliwe że na wejściu będzie badana temperatura?)
  • aleje pomiędzy stoiskami będą dwukrotnie szersze – będą liczyć po 6 metrów zamiast zwyczajowych 3 metrów
  • po obu stronach stoiska będą otoczone dodatkowym pasem komunikacyjnym o szerokości 1 metra
  • personel będzie obserwował za pomocą kamer video, czy uczestnicy targów utrzymują tzw. dystans społeczny?
  • zmieniły się również wytyczne dot. konstrukcji stoisk, tak aby zachęcić uczestników do dystansowania się od siebie
  • Formnext oferuje własne konstrukcje stoisk, zaprojektowanych tak, aby spełniały wszystkie wymogi dotyczące dystansu społecznego i ochrony zdrowia.
  • wszystko ma być dodatkowo czyszczone, dezynfekowane, a powietrze w halach intensywniej niż zwykle wietrzone.

Teraz okazało się, że te wszystkie restrykcyjne warunki wciąż nie są wystarczające do tego, aby zapewnić bezpieczeństwo odwiedzających i wystawców. A może były, tylko odwiedzający i wystawcy nie byli do tego dość przekonani i zrezygnowali za przyjazdu? Tak czy inaczej, Petra Haarburger – prezes Mesago Messe Frankfurt postanowił, że targi się nie odbędą w takiej formie jak planowano…

Obecny wzrost liczby zakażeń Covid-19 w Niemczech, Europie i na całym świecie doprowadził do zwiększenia niepewności wśród wystawców i odwiedzających. Wraz z ponownym zaostrzeniem oficjalnych i wewnętrznych ograniczeń dotyczących podróżowania, nie pozwoli to już na przeprowadzenie Formnext w dotychczasowej formie.

Z kolei Sascha F. Wenzler – wiceprezes targów dodał:

Planujemy Formnext 2020 od miesięcy. Robiliśmy to konsekwentnie i przy pełnym wsparciu Rady Doradczej Wystawców oraz przy zachowaniu najwyższego poziomu ochrony i bezpieczeństwa zdrowia naszych wystawców i zwiedzających. W ten sposób przyjrzeliśmy się całemu układowi targów od podstaw, od hal ze wszystkimi wejściami, kabinami, po nawy. Opracowaliśmy zupełnie nowe pakiety zabudowy stoisk, rozstawy i powierzchnie komunikacyjne zgodnie z uzgodnioną z władzami koncepcją BHP. Nasze rozczarowanie pod koniec lata jest tym większe, że musimy przyznać, że przebieg pandemii niweczy nasze wysiłki…

W konsekwencji targi zostały przeniesione do przestrzeni wirtualnej i zyskały nazwę Formnext Connect. Rozpocznie się 10 listopada 2020 r. i będzie oferować szeroką gamę usług cyfrowych:

  • prezentacje wystawców w internetowych showroomach (produkty, informacje, filmy, czat)
  • inteligentne kojarzenie uczestników targów z wystawcami, przy wspiarciu sztucznej inteligencji
  • transmisje na żywo wykładów i seminariów internetowych
  • spotkania online z wystawcami.

Dalsze szczegóły mają pojawić się wkrótce. Wkrótce – bo za dwa miesiące, zobaczymy czy będzie to początek czegoś nowego i wyjątkowego, czy też koniec starego, niemożliwego do adaptacji w tak odmiennych warunkach…?

Źródło: www.3dprintingmedia.network

Paweł Ślusarczyk
Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. Posiada 15-letnie doświadczenie w biznesie. Jeden z głównych animatorów polskiej branży druku 3D, związany z nią od stycznia 2013 roku. Twórca Centrum Druku 3D - trzeciego najdłużej działającego medium poświęconego technologiom przyrostowym w Europie.

Brak możliwości dodawania komenarzy

Może cię również zainteresować

Więcej w News