1000 plastikowych elementów wykończeniowych od Stratasysa, częściowo wydrukowany silnik od Rolls-Royce’a, kadłub oraz części pylonu silnika od firmy Alcoa, a także komponenty od Materialise – Airbus A350 XWB aircraft może być pierwszym w historii samolotem, posiadającym tak dużo części wydrukowanych w technologii 3D. Powstało centrum 3D, w którym we współpracy z Ludwig Bolköw Campus w Monachium, spółka będzie drukowała części samolotowe.
Centrum to rozszerza działalność oddziałów R&D Airbus Group w Ottobrunn i Taufkirchen. Ludwig Bolköw Campus, to miejsce, które dysponuje dużym zapleczem przemysłowym i uniwersyteckim. Jego potencjał zostanie wykorzystany przy produkcji A350 XWB. W przedsięwzięciu weźmie udział wielu ważnych graczy, między innymi: Airbus Safran Launchers, producent drukarki 3D do metalu – EOS, producent silników MTU Aero Engines, Politechnika Monachijska wraz z Institute for Machine Tools and Industrial Management, Airbus Group Innovations.
W ubiegły piątek 8. kwietnia 2016 r. nastąpiło otwarcie laboratorium Aerospace Group. Mają tu powstawać lekkie, przyjazne środowisku materiały. To kolejny krok w stronę realizacji projektu E-Aircraft System House – to projekt badawczy nad lotami elektrycznymi, w którym Airbus mógłby stać się potencjalnym partnerem Siemensa. Realizacja projektu ma rozpocząć się w 2018 roku. Jego celem będzie stworzenie hybrydowych silników elektrycznych dla samolotów, które mają przyczynić się do redukcji emisji CO2 w przestrzeni powietrznej.
Źródło: http://3dprintingindustry.com/