Temat podkładek adhezyjnych zdaje się nie mieć końca i w ostatnim czasie pojawiło się na rynku kilka nowości w tym temacie. Nowość ogranicza się jednak tylko do faktu, że dany producent pierwszy raz wprowadził do swojej oferty takie akcesorium i niestety próżno doszukiwać się w nich jakiejś rewolucji. Kolejna podkładka adhezyjna trafi do nas z Francji, od znanej obserwatorom kampanii kickstarterowych firmy Zimple.
Zimple to weterani tego portalu crowdfundingowego, ponieważ jest to ich trzecia z kolei kampania. Dwie poprzednie zakończyły się sukcesem przekraczając zakładany budżet średnio o 76%. Produktem, który na nich sprzedawano był aktywny filtr do pochłaniania oparów ulatniających się w czasie drukowania na dowolnej drukarce 3D, pracującej w technologii FDM.
Nowa kampania ma za zadanie rozwiązanie kolejnego problemu z jakimi musi mierzyć się społeczność skupiona wokół tej technologii. Nie ma chyba osoby, której nigdy nie odkleiłby się jakiś model od platformy roboczej. Potencjalnych rozwiązań, aby tego uniknąć jest całkiem sporo i z grubsza możemy podzielić je na kilka kategorii: kleje w sztyfcie, w sprayu, w atomizerze oraz podkładki adhezyjne.
Przy korzystaniu z podkładek adhezyjnych, które z reguły sprawdzają się bardzo dobrze, głównym problemem jest czasami zbyt duża siła z jaką wydruki się do nich przyklejają. Podczas próby ich odklejania podkładki często ulegają zniszczeniu. Naturalną ewolucją tego typu rozwiązań stała się więc możliwość łatwego zdjęcia ich z platformy roboczej oraz elastyczność umożliwiająca bezpieczne odklejanie od niej wydruków 3D.
Ziflex ma jednak, według producenta, nieco różnić się od bliźniaczych rozwiązań. Podobnie jednak jak robią to inni, tak i u Francuzów zestawem jest podkładka składająca się z dwóch oddzielnych arkuszy. Jeden przyklejany jest na stałe do platformy roboczej, a drugi mocowany magnetycznie do pierwszego. Innowacją ma być to, że oba elementy są „magnesami” dzięki czemu przywierają do siebie idealnie, a zarazem trzymają się o wiele mocniej.
Łatwą aplikację podkładki na platformie ma umożliwiać tak zwana „technologia magnetycznego pozycjonowania”, która jest silna i kierunkowa. Oznacza to, że Ziflexa możemy „przykleić” do podkładki dolnej tylko w jednym kierunku, a proces jego układania jest niemal samoistny.
Kampania potrwa jeszcze nieco ponad dwa tygodnie, a jej cel został już zrealizowany w 120%. Ceny podkładek zależne są od ilości oraz ich rozmiarów i wahają się od 15 € za podkładkę o wymiarach 150 x 150 mm do oszałamiających 2.900 € za sto podkładek o wymiarach 300 x 300 mm.
Źródło: www.kickstarter.com