Praktycznie od samego początku swojego istnienia, amerykański Formlabs jest postrzegany jako pionier druku 3D z żywic światłoutwardzalnych w wydaniu desktopowym, który wprowadził drukarki 3D tego typu do domów. Tymczasem kilka miesięcy przed Formlabsem na rynku pojawił się inny amerykański start-up – B9 Creations, który de facto jako pierwszy oferował indywidualnym użytkownikom tanie, fotopolimerowe drukarki 3D. Chociaż o B9Creatorze już mało kto w Polsce jeszcze pamięta, firma święci triumfy na rodzimym, amerykańskim rynku, notując w przeciągu ostatnich trzech lat wzrost na poziomie aż 180.93%. Ten wynik pozwolił jej trafić na publikowanej corocznie liście magazynu Inc. publikującego listę 5000 najszybciej rozwijających się firm w USA. B9Creations znalazło się na 2318 miejscu, obok takich marek jak Intuit, Zappos, Under Armour, czy Microsoft.

B9 Creations zadebiutowało na rynku w roku 2011, uruchamiając na Kickstarterze kampanię podczas której zbierała fundusze na rozpoczęcie produkcji debiutanckiej drukarki 3D. Firmie udało się zebrać aż pół miliona dolarów, co pozwoliło skutecznie przetrzeć szlaki wspomnianemu Formlabsowi, który rok później przeprowadził własną kampanię na Kickstarterze (zdobywając zarazem prawie sześciokrotnie więcej pieniędzy). Debiutanckie urządzenie było oferowane w zestawie do samodzielnego montażu, a źródłem światła był projektor DLP.

Aktualnie oferta B9 Creations liczy siedem drukarek 3D zróżnicowanych względem siebie obszarem roboczym, dokładnością i zastosowaniem (podział na serię przemysłową i medyczną). Dodatkowo w ofercie znajduje się skaner 3D i urządzenia peryferyjne do post-processingu (myjki na alkohol izopropylowy, naświetlarki UV). Firma posiada własne oprogramowanie oraz linię własnych żywic światłoutwardzalnych – w tym żywic biokompatyblinych czy odlewniczych-jubilerskich.

Drukarki 3D kosztują od 9955 USD do 14.995 USD, z tym że należy doliczyć do tego koszty urządzeń peryferyjnych czy licencji na wyższe wersje oprogramowania.

Produkty B9 Creations są oferowane na wielu rynkach na całym świecie, jednakże wciąż nie mają przedstawicieli m.in. w Polsce, Niemczech, krajach Beneluksu czy Skandynawii. Producent może za to pochwalić się bogatym portfolio klientów, wśród których znajdują się m.in. Medtronic, Johnson & Johnson, 3M, czy Procter & Gamble.

Źródło: www.b9c.com

Paweł Ślusarczyk
Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. Posiada 15-letnie doświadczenie w biznesie. Jeden z głównych animatorów polskiej branży druku 3D, związany z nią od stycznia 2013 roku. Twórca Centrum Druku 3D - trzeciego najdłużej działającego medium poświęconego technologiom przyrostowym w Europie.

Brak możliwości dodawania komenarzy

Może cię również zainteresować

Więcej w News