Jedna z najpopularniejszych restauracji szybkiej obsługi Kentucky Fried Chicken (KFC), mając na uwadze rosnące zainteresowanie konsumentów zdrowym odżywianiem, coraz częstsze wybieranie mięsnych zamienników, czy konieczność opracowania metod żywienia przyjaźniejszych środowisku w porównaniu z tradycyjnymi sposobami, postanowiła zrewolucjonizować swoją sieć gastronomiczną.
Firma nawiązała współpracę z rosyjskim laboratorium badawczym 3D Bioprinting Solutions w celu wdrożenia nowatorskiej metody biodruku 3D “drobiowego mięsa przyszłości”. A jak miałoby ono wyglądać? Okazuje się, że wizualnie, a nawet smakowo nie odbiegałoby ono od znanych wszystkim oryginałów. KFC dostarczałoby partnerowi charakterystyczne dla siebie przyprawy oraz inne składniki panierki.
Raisa Polyakova, dyrektor generalna KFC w Rosji oraz WNP, podkreśla próby dążenia przedsiębiorstwa do możliwie najwyższego poziomu innowacyjności oraz starania mające na celu wprowadzenie zaawansowanych technologii do sieci restauracji.
Koncepcja “restauracji przyszłości” ma również rozwiązać problemy skali globalnej. Emisja gazów cieplarnianych miałaby zostać ograniczona nawet 25-krotnie. Badania przeprowadzone przez American Environmental Science & Technology Jurnal donoszą, że planowana produkcja mięsa z komórek ma zredukować dwukrotnie zużycie energii.
3D Bioprinting Solutions, który dał się poznać w sektorze biodruku w kosmosie, opracowuje technologię addytywną dostosowaną do wytwarzania alternatywy mięsa z kurczaka. Wykorzystanie roślinnego materiału daje możliwość uzyskania tekstury mięsa drobiowego bez konieczności zabijania zwierząt.
Według doniesień osób zaangażowanych w tę współpracę, mięso wydrukowane na drukarce 3D ma zawierać mikroelementy charakterystyczne dla tradycyjnego mięsa, a będzie wolne od dodatków wykorzystywanych w standardowych hodowlach.
Współzałożyciel firmy 3D Bioprinting, Solutions Yusef Khesuani, wyraża chęć rozpowszechnienia alternatyw mięsnych powstających dzięki użyciu technologii addytywnej. Ma nadzieję na szybkie zwiększenie świadomości ludzi, że prace nad takimi produktami nie pozostają wyłącznie w sferze marzeń, a są w toku. Współpraca z tak rozbudowanym przedsiębiorstwem jak KFC pozwoli na błyskawiczne zwiększenie dostępności tego typu towaru.
Partnerzy planują rozpocząć testy finalnego produktu już tej jesieni.
Źródło: global.kfc.com/press-release
Grafika przewodnia: Photo by Marufish on Foter.com / CC BY-SA