Nowa drukarka 3D z Tiertime (Up!) ma zostać zaprezentowana już na koniec maja

0

Drukarkowych newsów ciąg dalszy… Choć słyszało się o tym od co najmniej kilkunastu tygodni, teraz zostało to już oficjalnie potwierdzone: równo dwa tygodnie, 30 maja, podczas imprezy Digital Content Business Convention w Pekinie zostanie zaprezentowany nowy model drukarki 3D marki Up!, autorstwa jednej z trzech największych firm na świecie produkujących te urządzenia – Tiertime. Nowa drukarka 3D ma mieć rozmiar ekspresu do kawy i być skierowana do użytkowników indywidualnych. Jej cena ma się kształtować na poziomie 899 $ (ok. 3000 PLN + podatki, cła i transport).

Up! jest najprawdopodobniej najlepszą i najbardziej popularną niskobudżetową drukarką 3D na świecie. Występuje w 3 postaciach: Up! Plus 2, Up! Mini oraz Afinii – amerykańskiej wersji Up! Plus. Posiada stosunkowo prostą konstrukcję, ma za to dedykowane software, elektronikę, firmware i filament. Dzięki temu połączeniu drukarki 3D Tiertime są banalne w obsłudze (pierwsze komercyjne urządzenie z autopoziomującym się stołem roboczym) i przystępne dla przeciętnego użytkownika. Oczywiście nie są pozbawione również wad – mają stosunkowo mały obszar roboczy (14 x 14 x 14 cm w przypadku Up! Plus 2 i 12 x 12 x 12 cm  w przypadku Up! Mini) a otwarta konstrukcja Plusa sprawia, że pojawiają się problemy z kurczliwością drukowanych materiałów – jeżeli nie zapewni się wcześniej odpowiednich warunków do pracy. Oczywiście w przypadku Mini nie ma z tym problemu z powodu zabudowanej konstrukcji.

Up Mini

Wypuszczenie nowego urządzenia przez Tiertime może okazać się nie lada wydarzeniem – z pewnością skutecznie konkurującym o to miano z informacją z Autodesku. W gruncie rzeczy mija właśnie rok od momentu wypuszczenia Up! Plus 2… Mini nie było aktualizowane chyba od samego początku i z informacji prasowych wynika, że zaprezentowane urządzenie będzie właśnie nową wersją tej drukarki 3D. Jeżeli udałoby się powiększyć obszar roboczy urządzenia i utrzymać w Polsce cenę 899 $ to myślę, że byłby to prawdziwy hit sprzedażowy. Póki co – podobnie jak w przypadku Autodesku należy cierpliwie czekać na rozwój wypadków.

Źródło: www.3dprintingindustry.com
Grafika: [1]

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.