Firma VC myśli poważnie o poważnych technologiach biznesowych, w które inwestuje tak jak w Google, Twittera i Skype, aby wymienić tylko kilka. Znaczące inwestycje (ponad 10 milionów $ w 2012) w Shapeways sugerują, że biorą drukowanie 3D bardzo poważnie i zidentyfikowali już poprawny model biznesowy, który łączy projektanta, twórcę i konsumenta wraz z kompleksową ofertą usług poligraficznych 3D. W oparciu o ich osiągnięcia, oczekuje się, że przyniosą one jeszcze więcej pieniędzy.

Według współzałożyciela i CEO Shapeways, Petera Weijmarshausena, kluczem do pobudzenia inwestycji jest dostępność: „Nasza wizja jest wielka; chcemy, aby drukowanie 3D było niedrogie i dostępne dla wszystkich na całym świecie. Andreessen Horowitz ma wielkie doświadczenie w inwestowaniu w spółki rozwiązujące unikalne problemy, tak jak my, jest zdania, że Drukowanie 3D ma potencjał, by całkowicie zmienić świat. Nie moglibyśmy być bardziej podekscytowani pracując razem.”

Z drugiej strony, wiadomość równie optymistyczna. Generalny partner Andreessen Horowitza, Chris Dixon skomentował: „Shapeways eliminuje stałe koszty wytwarzania, i pozwala na zaawansowane przełomy technologiczne w druku 3D. Wierzymy, że technologia jest najlepsza w przypadku kiedy umożliwi ludziom kreatywność. Internet odblokował świat wśród bitów. Drukowanie 3D odblokuje świat atomów„.

Jeszcze daleko drukowi 3D do poziomów atomowowych, ale ta wypowiedź to kolejny dowód, że podchodzą do tematu z należytą starannością – co najmniej z wszystkich prestiżowych pro-3DPers. Pozostaje mieć nadzieję, że wielka idea druku 3D na całym świecie w przystępnych cenach nie pozostanie pustym farmazonem ale ziści się nam szybko.

Przyszłość wygląda różowo dla Shapeways, ale to dopiero moment, kiedy zaczyna się ciężka praca. Na rezultaty czekamy…

Marcin Kwapisz
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w biznesie w zakresie sprzedaży. Oprócz tego prowadzi szkolenia informatyczne i zajmuje się profesjonalną fotografią cyfrową.

    Comments are closed.

    You may also like