Sprzedaż drukarek 3D w 2017 r. wzrośnie o 39%

15

Przez kilka ostatnich lat sprzedaż drukarek 3D na świecie rosła w gigantycznym tempie, notując wzrosty na poziomie 100% rok do roku. Wynikało to z dość prostego faktu – rzeczywiste wartości liczbowe były bardzo niskie (np. ok. 33.000 sprzedanych urządzeń w 2012 r.), więc osiąganie wysokich wzrostów procentowych było relatywnie proste do osiągnięcia. W 2016 r. ten trend nieco wyhamował – sprzedaż wzrosła „zaledwie” o ok. 50% w stosunku do roku 2015. Mimo to trend wzrostowy się utrzymuje i w dalszym ciągu są to dwucyfrowe liczby.

Wg raportu firmy analitycznej CONTEXT, w 2017 r. całkowita sprzedaż drukarek 3D na świecie wzrośnie o 39%, natomiast w kolejnych pięciu latach ich liczba będzie rosnąć na poziomie ok. 42% rok do roku. Wartość przychodów ze sprzedaży będzie rosnąć w średniorocznym tempie 33%. Wzrost sprzedaży będzie napędzany przede wszystkim przez branże lotniczą, automotive oraz segment medyczny. Jeśli chodzi o wolumen sprzedaży, będzie on w dalszym ciągu determinowany przez niskobudżetowe drukarki 3D drukujące w większości w technologii FDM.

Jeśli chodzi o polską branżę druku 3D, jej liderem w dalszym ciągu pozostaje olsztyński Zortrax, który wg Deloitte posiada ok. 2% udziału w światowym rynku niskobudżetowych drukarek 3D. Co ważne, wzrost sprzedaży urządzeń Zortraxa wyniósł w zeszłym roku 46% w stosunku do roku poprzedzającego.

Źródło: materiały prasowe
Grafika przewodnia: [1]

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.

  • Wojciech Adamczyk

    Cześć,

    Paweł, czy na pewno wziąłeś dobry raport? Dane podawane przez firmę CONTEXT są zupełnie inne, od tych podanych przez Ciebie. Polecam lekturę: https://www.contextworld.com/documents/20182/367799/2016+YTD+Global+3D+Printer+Market+Jan2017.pdf/d8ae2350-3d79-4386-b2f1-79ea8d363b3e

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    • Raport, który cytujesz dotyczy trzech pierwszych kwartałów 2016 r., z kolei opisywany w artykule dot. prognozy na nadchodzące 5 lat, w którym ujęte są dane z całego roku. Nie ukrywam też, że przy jego pisaniu opierałem się na materiałach prasowych dostarczonych przez agencję PR.

      • Wojciech Adamczyk

        Nie będę wytykał Ci wszystkich błędów w artykule, bo nie o to chodzi, ale skupię się tylko na jednej informacji, do której sam właśnie się odwołałeś.

        W raporcie firmy CONTEXT, który cytujesz, napisane jest, że wzrost wysyłki drukarek 3D za 3 pierwsze kwartały 2016 wyniósł 25% rokrocznie. Ty przytaczasz wartość 50% za cały rok 2016 (też rokrocznie).

        Policzmy to prostą średnią arytmetyczną. Jeśli przez pierwsze 3 kwartały wzrost (rokroczny) wyniósł średnio 25%, to jaki musiałby być wzrost w czwartym kwartale, żeby osiągnąć średnią wzrostu równą 50% za cały 2016 rok (rokrocznie)? Odp: 125%.

        Chyba wszyscy znający tę branżę (i praktycznie dowolną inną) wiedzą, że taki wzrost jest niemożliwy (porównując z danymi statystycznymi).

        Dodatkowo, na sam koniec, tak do przemyślenia dla Ciebie. Dane do artykułów powinny chyba pochodzić z raportów branżowych, a nie być dostarczane przez agencę PR, prawda? Ostatecznie to Ty i Twój serwis podpisujecie się pod artykułami, które publikujecie, a nie w/w bezimienna agencja PR. Poza tym, PR ma się nijak do druku 3D oraz, jak tu widać, do matematyki także 🙂

        Pozdrawiam,
        Wojtek

      • Wojciech Adamczyk

        Paweł,

        sugeruję, żebyś przywrócił mój skasowany post. Zrobiłem screena zaraz po napisaniu go.

        Pozdrawiam,
        Wojtek

        • Nie kasujemy postów. Są moderowane, dlatego pojawiają się z opóźnieniem. Równocześnie doceniam fakt, że poświęcasz czas na robienie printscreenów postów, które publikujesz (bądź zamierzasz publikować) na naszym serwisie. To dowód na prawdziwe zaangażowanie.

          • Wojciech Adamczyk

            Ok, rozumiem, jasna sprawa, zatem komentarz o kasowaniu postów jest nieważny. Pewnie źle odczytałem komunikaty wysyłane przez Waszą stronę.

            Tak, czy inaczej, nadal nie odniosłeś się do mojej poprzedniej wypowiedzi. Czy mogę prosić o komentarz?

            PS. Jestem BARDZO zaangażowany w poprawność danych publikowanych na serwisach. Fake news jest coraz większym problemem, globalnie. Chcę dołożyć małą cegiełkę w walce z tym procederem 🙂

          • >> Tak, czy inaczej, nadal nie odniosłeś się do mojej poprzedniej wypowiedzi. Czy mogę prosić o komentarz?

            Weryfikujemy te dane. To chwilę zajmie, ale na pewno wrócimy z odpowiedzią.

          • Wojciech Adamczyk

            Dobra, super fajnie, tylko o to mi chodziło ! Dajmy sobie ze 3 dni, sprawdzę po weekendzie jak wygląda sytuacja 🙂

          • Wojciech Adamczyk

            Cześć, czy już udało Wam się przeliczyć kilka cyferek :)?

        • Blazi

          Posty znikają po przeładowaniu strony i pojawiają się po akceptacji przez moderatora – nie zawsze widać informację o oczekiwaniu na moderację, stąd wrażenie skasowanego postu. @Paweł, może da się to poprawić?

          • Pochylimy się nad tym.

          • W najbliższym czasie powinna pojawić się aktualizacja wtyczki więc możliwe, że załatwi to sprawę.

          • Sebastian Urbański

            W najbliższym czasie powinna pojawić się aktualizacja wtyczki więc możliwe, że załatwi to sprawę.

          • Wojciech Adamczyk

            Paweł, cały czas czekam na weryfikację artykułu. Albo chociaż zdejmijcie go ze strony, bo podaje błędne, nieprawdziwe i zakłamane dane.

          • Doczekasz się odpowiedzi. Do kwestii czy jest on prawidłowy czy nie również wrócimy.