System 3DPrinterOS zintegrowany z ekosystemem drukarki 3D Kodak Portrait

0

Kodak, legenda branży fotograficznej, która od niedawna próbuje zawojować również branżę niskobudżetowego druku 3D w technologii FDM, nawiązała współpracę z 3DPrinterOS, w ramach której cały ekosystem modelu Portrait zostanie zintegrowany z pierwszym na świecie systemem operacyjnym, przeznaczonym dla drukarek 3D. Partnerstwo to ma przynieść wymierną korzyść przede wszystkim dla szkół oraz firm, które w prosty sposób będą mogły zarządzać całym procesem drukowania 3D na urządzeniach podłączonych do sieci.

3DPrinterOS to firma, która opracowała pierwszy na świecie system operacyjny do zarządzania drukarkami 3D w chmurze. Technologia ta zdobywa coraz większą popularność w instytutach naukowych oraz firmach, w których korzysta się jednocześnie z wielu drukarek 3D. System ten znajdziemy między innymi na najbardziej prestiżowych uczelniach na świecie, takich jak na przykład Harvard i Yale oraz w międzynarodowych korporacjach, takich jak na przykład Bosch.

Nie tak dawno 3DPrinterOS nawiązał również współpracę z firmą Microsoft, wykorzystując zasoby ich chmury Azure, przez co w znacznym stopniu zwiększono wydajność oraz skalowalność swoich usług. Najnowsze partnerstwo z Kodakiem będzie w pełni korzystać z pozyskanych w ten sposób zasobów. A każde zakupione urządzenie Portrait będzie dostarczane z oprogramowaniem Cloud 3D Printer Management.

Kodak Portrait to drukarka 3D, która zaprezentowana została pod koniec minionego roku. Urządzenie to wyposażone zostało w dwie głowice drukujące, system kalibracji prawidłowej odległości głowicy od platformy roboczej, sygnalizację braku filamentu oraz zamkniętą komorę. Obszar roboczy to 200 x 200 x 250 mm, a jej koszt to 2.999 $.

Integracja systemu 3DPrinterOS z drukarkami 3D oprócz zarządzania wieloma podłączonymi do sieci urządzeniami oraz wszystkimi plikami projektów, pozwala też między innymi na kontrolowanie ilości zużytego filamentu. Dostęp do wszystkich drukarek 3D (również tych pochodzących od innych producentów) mamy z każdego znajdującego się w tej samej sieci komputera. Śledzenie wszystkich możliwych statystyk, pozwoli każdej firmie i instytucji na lepsze zarządzanie materiałem i czasem, prowadząc tym samym do zwiększenia wydajności oraz eliminowania wcześniej popełnianych błędów.

Źródło: www.all3dp.com

Udostępnij.

O autorze

Łukasz Długosz

Redaktor Naczelny 3D w praktyce. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, fan gier komputerowych oraz właściciel sklepu filaments4U.com.