Ultimaker prezentuje CURA Connect – nowy standard w zarządzaniu farmami drukarek 3D

0

Pod koniec września br. informowaliśmy, że Ultimaker – jeden z największych producentów desktopowych drukarek 3D na świecie, zamierza wypuścić w najbliższych miesiącach dwie nowości w obszarze swojego oprogramowania. Pierwszą mamy już za sobą – 17 października firma udostępniła do pobrania trzecią generację CURY, która oprócz zmodyfikowanego layoutu przyniosła szereg nowości, w tym integrację z SOLIDWORKS i Siemens NX. Teraz przyszedł czas na kolejną nowość – CURA Connect, czyli rozwiązanie wspierające obsługę dużej ilości drukarek 3D, czyli tzw. farm.

CURA Connect jest dostępna za darmo jako update firmware flagowego modelu drukarki 3D – Ultimaker 3 oraz Ultimaker 3 Extended. Software umożliwia tworzenie i wybór niezależnych grup drukarek 3D, kolejkowanie wydruków oraz nadawanie im priorytetów, jak również monitorowanie ich pracy za pomocą wbudowanych kamer video. Dodatkowo zapewnia też strategiczne zarządzanie okresowymi przeglądami urządzeń oraz monitoruje ich stan informując operatora o zdarzeniach wymagających jego reakcji.

CURA Connect jest zoptymalizowana dla grup roboczych liczących od 1 do 15 użytkowników, którzy dzielą między siebie od 1 do 5 drukarek 3D. Oczywiście ilość użytkowników ani urządzeń nie jest ograniczona i dobrze skaluje się w różnych środowiskach i scenariuszach pracy – od małego biura do dużej organizacji. Software’owe grupowanie drukarek 3D i centralna kolejka zadań poprawia wydajność i planowanie dając w rezultacie niezawodną i lepiej zorganizowaną produkcję.

Tak opisuje to wdrożenie Paul Heiden, Starszy Wiceprezes ds. Zarządzania Produktem w firmie Ultimaker:

Poprzez ciągły rozwój sprzętu, oprogramowania, materiałów oraz usług udało nam się doprowadzić do tego, że druk 3D staje się coraz bardziej bezproblemowym rozwiązaniem dostępnym dla każdego biura projektowego, firmy czy warsztatu. Bardzo dużo czasu i środków zainwestowaliśmy w badania użytkowników aby być pewnym, że CURA Connect idealnie wpasowuje się w potrzeby naszych klientów. Wierzymy, że nam się to udało i nowe oprogramowanie podniesie efektywność pracy w firmach z niej korzystających oferując im skrócenie czasu wprowadzenia nowych produktów na rynek, redukcje kosztów, wydłużenie cyklu życia produktu dzięki skróceniu czasu iteracji prototypowania oraz możliwość personalizacji produktów i efektywnej produkcji części zamiennych.

Paul Heiden – Ultimaker

Już wkrótce przybliżymy Wam pracę z CURA Connect w serii artykułów publikowanych na łamach Centrum Druku 3D oraz 3D w praktyce.

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.