Jak sztuczna inteligencja i druk 3D pomagają w optymalizacji części samochodowych?

0

Dla koncernu Volkswagen technologia druku 3D nie jest niczym nowym. W swoich projektach często wykorzystywał elementy wytwarzane przyrostowo, korzystając z oczywistych przewag technologicznych wynikających z ich stosowania. W poszukiwaniu lepszych i bardziej wydajnych rozwiązań inżynierowe Volkswagen zdecydowali się na fuzję dwóch innowacyjnych technologii – druku 3D i sztucznej inteligencji.

Volkswagen Group of America współpracuje z kalifornijskim laboratorium badawczym Electronics Research Laboratory już od ponad 20 lat. Wspólnie prowadzą prace nad pojazdami koncepcyjnymi – najnowszym zaprezentowanym modelem w Centrum Innowacji i Inżynierii w Kalifornii (IECC) jest Mikrobus Type 20.

Tym, co wyróżnia go od wielu wcześniej prezentowanych samochodów koncepcyjnych jest fakt, że drukowane przestrzennie części zostały zaprojektowane z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Dzięki specjalnie zoptymalizowanej geometrii modelu gotowa część zachowuje wszystkie wymagania techniczne przy jednoczesnej znacznej redukcji wagi. Projekty trójwymiarowych felg, lusterek bocznych, mocowań foteli i kierownicy zostały przygotowane we współpracy z Autodesk.

W przygotowanym modelu elementy zaprojektowane nową metodą zostały wydrukowane w kolorze pomarańczowym, aby odwiedzającym łatwiej było dostrzec ich nietypowy kształt. Mimo, że elementy wyróżniają się ażurową strukturą są solidne i zdolne wytrzymać duże obciążenia.

Projekty stworzone z wykorzystaniem rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji wyróżnia nietypowa geometria, którą ciężko skojarzyć z przemysłem czy branżą automotive. Co więcej, złożone geometrie uzyskiwane w procesie projektowania są możliwe do wytworzenia dzięki technologiom addytywnym – metody substraktywne nie są w stanie oddać skomplikowanych kształtów inspirowanych naturą.

Jak zdradza Volkswagen, ich długofalowy plan zakłada wykorzystanie technologii druku 3D do stworzenia zamkniętego obiegu materiałów, którym można wykorzystywać tworzywa sztuczne ze starych komponentów do tworzenia nowych. Koncern udowodnił, że druk 3D nie może stanowić alternatywy dla wszystkich technologii wytwórczych, ale jest komplementarną metodą wytwórczą, która pozwoli na duże oszczędności zarówno czasu, jak i materiału.

Źródło: all3dp.com3dprintingindustry.com

DODAJ KOMENTARZ:

Leave A Reply