Podczas odbywających się właśnie w Los Angeles w USA pokazów 2017 LA Auto Show, BMW zaprezentowało po raz pierwszy nową odsłonę swojego hybrydowego samochodu sportowego – BMW i8 Roadster. Nowe auto ma ulepszoną konstrukcję, większą moc i ulepszoną baterię. Co ważne dla nas – w konstrukcji wykorzystano wiele detali wydrukowanych z metalu!

Oryginalny model BMW i8 pojawił się na rynku w 2014 roku. Elegancki samochód z zaawansowanym układem przeniesienia napędu, silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem, który napędza tylne koła, silnikiem elektrycznym i akumulatorem wysokonapięciowym na przedzie, szybko uczynił i8 Roadster najlepiej sprzedającym się hybrydowym autem sportowym na świecie.

BMW i8 Roadster występuje w dwóch wersjach – Coupe oraz kabriolet z miękkim dachem. W konstrukcji wykorzystano wiele elementów z włókna węglowego, dzięki czemu kabriolet jest tylko o 60 kg cięższy od coupe (jego masa własna wynosi 1595 kg). Do jego budowy wykorzystano detale wydrukowane z metalu w technologii SLM, które zostały zoptymalizowane topologicznie, zapewniając z jednej strony dużą wytrzymałość, a drugiej niższą wagę. Otwieranie i zamykanie miękkiego dachu odbywa się całkowicie automatycznie, za pomocą jednego przycisku. Dach jest układany w pozycji pionowej w tylnej części pojazdu, dzięki czemu kierowca i pasażer mają za fotelami dodatkowe 92 litry przestrzeni do wykorzystania (roadster jest dwuosobowy).

BMW I8 Roadster ma nową baterię litowo-jonową opracowaną specjalnie dla tego modelu. Bateria umieszczona została w podwoziu samochodu, dzięki czemu ​Roadster ma nisko położony środek ciężkości. Wydajność energetyczna została zwiększona z 7,1 kWh do 11,6 kWh, co daje łączną moc netto 9,4 kWh energii.

Dzięki tym rozwiązaniom można skierować więcej mocy bezpośrednio do silnika elektrycznego, zwiększając moc 141 koni mechanicznych (105 kW) i moment obrotowy. Samochód przyspiesza od 0 do 92 km/h w czasie 4,4 sekundy. Maksymalna prędkość  wynosi 249 km/h, a jazda w samym trybie elektrycznym pozwala na przejechanie ok. 29 km.

BMW i8 Roadster i i8 Coupe trafią do sprzedaży w drugim kwartale 2018 roku, w kilku wersjach kolorystycznych. Ceny nowych aut nie są jeszcze znane. Poprzednie modele aut kosztowały ponad 0,5 mln PLN.

Źródło: www.3ders.orgwww.auto-swiat.pl

Paweł Ślusarczyk
Jeden z głównych animatorów polskiej branży druku 3D, związany z nią od stycznia 2013 roku. Twórca Centrum Druku 3D - trzeciego najdłużej działającego medium poświęconego technologiom przyrostowym w Europie. Od 2021 r. rozwija startup GREENFILL3D produkujący ekologiczny materiał do druku 3D oparty o otręby pszenne.

1 Comment

  1. „ponad 0,5 mln PLN.” grubo ponad 🙂 615k

    p.s ktoś widział kiedyś na żywo wersję cabrio? nie wiedziałem że istnieje 🙂

Comments are closed.

You may also like