Cubify Design – kolejny program do projektowania od 3D Systems

3

W połowie sierpnia br., opisywałem Cubify Sculpt – dość ciekawy program do tworzenia obiektów do druku 3D autorstwa 3D Systems. Program ten jest skierowany do początkujących lub mniej zaawansowanych użytkowników, umożliwiając im „rzeźbienie” modeli z kawałka wirtualnej gliny i proste przenoszenie ich do drukarki 3D (najlepiej Cube lub CubeX). Dla osób bardziej zaawansowanych firma przygotowała zupełnie nowe rozwiązanie – Cubify Design, które zostało oparte na tych samych podstawach co istniejący już program Cubify Invent. Jest to parametryczny program klasy CAD i jest dedykowany bardziej dla użytkowników drukarki CubeX niż Cube.

Źródło: www.cubify.com/design

Źródło: www.cubify.com/design

Celem tego programu jest umożliwienie użytkownikom tworzenia skomplikowanych projektów, wymagających odwzorowania i dokładności na poziomie świata rzeczywistego. Cubify Design oferuje możliwość tworzenia kompleksowych modeli, umożliwiając interakcję i ruch w ich wybranych częściach, dzięki czemu projektanci mogą zobaczyć efekty swojej pracy tak jak będą one wyglądać w świecie fizycznym. Umożliwia również renderowanie obiektów do 2D.

Źródło: www.cubify.com/design

Źródło: www.cubify.com/design

Za pomocą programu można importować pliki w rozszerzeniach DXF, DWG, AD_PART, AD_ASM, IGES, STEP i eksportować je do AD_Part, PDF, DXF, DWG, STL. Program kosztuje 199$ (ok. 600 PLN) i występuje w 14-dniowej, darmowej wersji demo. Niestety (przynajmniej dla mnie), podobnie jak Sculpt, jest dostępne wyłącznie pod Windows (od XP wzwyż). Program można pobrać z oficjalnej strony programu: www.cubify.com/design.

Źródło: www.cubify.com/design

Źródło: www.cubify.com/design

W przyszłości 3D Systems planuje zintegrować Cubify Design z resztą oprogramowania i swoimi obydwoma niskobudżetowymi drukarkami 3D – Cube i CubeX, tworząc jednolite środowisko pracy. Tym samym podąża drogą wyznaczoną przez MakerBota, który również tworzy własny, zintegrowany ekosystem. Może się wkrótce okazać, że posiadanie dobrej drukarki 3D to nie wszystko – istotną przewagą staną się całe środowiska projektowo – produkcyjne, trochę na podobnej zasadzie jak działa to w Apple, gdzie iOS wraz z iTunes i iPhoto spajają wszystkie urządzenia (komputer, notebook, smartfon, tablet) w jeden spójny system szybkiej wymiany danych.


Źródło: www.cubify.com

Udostępnij.

O autorze

Paweł Ślusarczyk

Prezes zarządu CD3D Sp. z o.o. oraz Business Development Manager. Posiada ponad 12-letnie doświadczenie w biznesie, zdobyte w branży IT, reklamowej i poligraficznej. Od stycznia 2013 roku związany z drukiem 3D.

  • Jakub Niespolański

    iTunes? iPhoto? Bardzo heavymetalowe aplikacje… ;P

    • Hehe… z iPhoto nie korzystam jeśli nie muszę, ale iTunes rządzi |m|

      Tak długo jak na iTunes można kupić całą dyskografię takich His Hero Is Gone lub Breach, tak długo jest dobrze 🙂

    • BlazakoV

      iTunes ssie, ale iMovie to bezapelacyjnie najlepszy program do amatorskiej edycji video jaki świat widział. Wygodniej jest przesłać film nawet na jakąś iZabawkę z małym ekranem i tam go obrobić niż użerać się z jakimiś Windows Movie Makerem czy innym tego rodzaju syfem.

      Spójny ekosystem to jest to – o ile nie robi się z tego rezerwat…